Mainos
Mainos

Nämä ajankohtaiset superruoat auttavat laihtumaan edullisesti

Tammikuu on otollista aikaa laihdutuksen aloittamiseen. Näillä kauden edullisilla superruoilla pudotat painoasi edullisesti ja ravinteikkaasti.

Terveellisesti syöminen keskitalvella ei ole mahdottomuus, vaan päin vastoin. Kauppojen hedelmä- ja vihannesosastoille ilmestyy runsain määrin ajankohtaisia tuotteita, jotka auttavat tiputtamaan painoa terveellisesti. Huffington Postin listaamat superruoat ovat rasvattomia, vähäkalorisia sekä kuitupitoisia – toisin sanoen siis laihduttajan unelmia.

Listalla olevat lajikkeet sisältävät myös rutkasti hyödyllistä C-vitamiinia, joka auttaa elimistöä taistelemaan flunssaa vastaan.

Mandariinit

Yksi mandariini sisältää jopa 60 prosenttia päivittäisestä C-vitamiinin saantisuosituksesta, joten se kannattaa napata mukaan vaikkapa käsilaukkuun. Voit myös lisätä mandariinia salaatin joukkoon, jolloin se tehostaa esimerkiksi pinaatissa olevan raudan imeytymistä kroppaan.

Brysselinkaali

Brysselinkaali kuuluu parsa- ja kukkakaalin sekä pinaatin ohella tuotteisiin, jotka estävät tartuntoja ja joitakin syöpiä. Ne ovat myös hyvin vähäkalorisia, täynnä rautaa, kuitua sekä A- ja C-vitamiineja.

Greippi

Lukuisten muiden hyötyjen ohella greipit auttavat laihtumisen lisäksi myös taistelemaan korkeaa kolesterolia sekä elimistön kuivumista vastaan. Vuonna 2006 tehdyssä lihavuustutkimuksessa myös huomattiin, että nauttimalla puolikkaan greipin ennen ateriaa osallistujat pudottivat eniten painoa. Sirota grepin päälle kanelia ja nauti sellaisenaan, tai tarjoa salaattien ohessa.

Lehtikaali

A- ja C-vitamiinia, sinkkiä, kuitua ja kalsiumia löytyy myös lehtikaalista. Käytä sitä esimerkiksi salaateissa, ja muista lisätä joukkoon hieman oliiviöljyä, avokadoa tai pähkinöitä, jotta niiden rasva auttaisi rautaa imeytymään elimistöön paremmin.

Porkkana

Reilussa kahdessa desilitrassa pilkottuja porkkanoita on jopa nelinkertainen määrä A-vitamiinia päivittäiseen saantisuositukseen nähden. Lisäksi niiden luonnollisen makea makunsa saattaa hillitä monien makeannälkää terveellisellä tavalla. Voit nauttia porkkanat raakana, keittämällä niitä tai tekemällä niistä vaikkapa herkullisen sosekeiton.

(MTV3)

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme