Mainos
Mainos

Nämä ruoat auttavat välttämään väsähtämisen

Jos haluat vältellä väsymystä, ei ole ihan sama, mitä suuhusi pistät. Hyvin valittujen ruokien ansiosta pysyt pirteänä ja jaksat pidempään.

Näitä ruokia kannattaa kokeilla, jos mielit pysyä virkeänä.

Kreikkalainen jogurtti

Yksi annos vähärasvaista kreikkalaista jogurtti sisältää tuplasti enemmän proteiinia kuin tavallinen jogurtti ja auttaa näin ollen pitämään energiatasot kohdillaan. Siinä on myös vähemmän sokeria kuin tavallisessa jogurtissa ja niinpä verensokeri ei laske yhtä voimakkaasti syömisen jälkeen.

Kvinoa

Hiilihydraattipitoinen kvinoa pitää verensokerin tasaisena, joten pysyt energisenä.

Appelsiinimehu

Appelsiinimehun C-vitamiini auttaa tuottamaan karnitiinia, joka auttaa kehoa polttamaan rasvaa ja lopulta tuottamaan energiaa. Vajaan 2,5 desin lasillinen appelsiinimehua sekä tarpeeksi hedelmiä ja vihanneksia (parsakaalia, mansikoita, paprikaa) päivässä takaavat tarpeeksi C-vitamiinia pitämään energiatasot tasaisen hyvinä.

Pinaatti

Tämä vihreä tehoherkku on täynnä ravintoaineita – kuitua, K-vitamiinia, luteiinia – ja jotkut tutkimukset osoittavat, että se saa lihakset toimimaan tehokkaammin treenin aikana. Pinaatissa on kuitenkin myös rutkasti rautaa, joka voi piristää, kun väsyttää.


(MTV3)

Lähde: Glamour

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme