Mainos
Mainos

Kananmunan todellinen sisältö: Onko keltuainen epäterveellistä vai ei?

Taulukko paljastaa, mitä kaikkea kananmunan valkuaiset ja keltuaiset sisältävät.

Monet terveysintoilijat ja laihduttajat käyttävät ruokavaliossaan munavalkuaisia, koska keltuaiset ovat rasvaisempia ja sisältävät näin ollen myös enemmän energiaa. Keltuaisia ei kuitenkaan kannattaisi unohtaa, sillä ne pitävät sisällään kananmunan tärkeät vitamiinit.

Katso taulukosta, mitä jäät paitsi, jos jätät keltuaiset syömättä. Ota huomioon, että luvut ovat kunkin kananmunan osan keskiarvoja, minkä vuoksi keltuaisen ja valkuaisen yhteenlaskettujen ravinteiden määrä ei välttämättä vastaa kokonaisen kananmunan keskiarvoa. 


VALKUAINENKELTUAINENKANANMUNA
Kalorit (kcal)165470
Rasva (g)055
Tyydyttynyt rasva (g)022
Kolesteroli (mg)0211211
Natrium (mg)55870
Hiilihydraatit (g)011
Kuitu (g)000
Sokeri (g)000
Proteiini (g)437
A-vitamiini (IU)0244244
B12-vitamiini (mcg)00.30.6
D-vitamiini (IU)018.218.2
Kalsium (mg)2.321.926.5
foolihappo (mcg)1.324.823.5
Kalium (g)53.818.567
Omega-3 (mg)038.837


Lähde: Fitsugar

***

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme