Mainos
Mainos

Ovatko nämä joulun hittituotteet? Ruokakauppojen kilpailu käy kovana

Joulu on yhtä ruoan juhlaa, ja monessa suomalaiskodissa joulun aikaan ruokaa ostetaan erityisen paljon. Makuja.fi otti selvää, millaisin asein Lidl, K-kaupat ja S-ryhmän kaupat aikovat lähteä kilpailemaan suomalaisista asiakkaista.

Jouluna ruokakauppojen kilpailu asiakkaista käy kovana ja ruokakaupat varautuvat ruokasesonkiin jo hyvissä ajoin. Kinkut tilataan jo juhannuksena ja joulun ajalle työntekijöitä varataan usein erityisen paljon. Kuinka Suomessa toimivat ketjut aikovat selvitä kiireisestä ruokajuhlasta toivotuin tuloksin?

– Lähdemme joulukauppaan hyvillä mielin. Joulu on hyvän ruoan juhla ja uskomme, että perinteiset juhlaherkut ja joulupöytien uudemmat tuttavuudet käyvät tänä vuonna hyvin kaupaksi. Vaikka moni katsoo tarkasti, mihin rahansa kuluttaa, ei ruoasta haluta kuitenkaan juhlapöydissä tinkiä, S-ryhmän valikoimajohtaja Ilkka Alarotu toteaa.

– Joulu on sellainen juhla, jolloin halutaan oikeasti laatua, ja me haluamme olla se, joka tarjoaa sen parhaan mahdollisen, Lidl Suomen kaupallinen johtaja Timo Hansio kertoo.

Mitkä ovat joulun 2015 hittituotteita?

Joka joulu tietyt tuotteet nousevat hiteiksi, joita hamstrataan suomalaiskoteihin. Millaisten tuotteiden suomalaisissa ruokakaupoissa odotetaan menevän jouluna 2015 erityisen hyvin kaupaksi?

– Kinkku on edelleen monen juhlapöydän kunkku, ja etenkin luomukinkkujen kysyntä on kasvussa. Joulupöytiin haetaan myös eksoottisempia vivahteita. Osa korvaa kinkun kalkkunalla, karitsalla tai kalalla, kun taas osalla on tarjolla niitä kaikkia, Alarotu toteaa.

Joulun kestosuosikin, kinkun menekin lisäksi S-ryhmässä uskotaan myös kauden hedelmien ja juuresten käyvän tänä vuonna erityisen hyvin kaupaksi joulun lähentyessä.

– Uskomme, että satokauden parhaat kasvikset näyttelevät tänä vuonna entistä isompaa roolia monessa kodissa. Perinteisten joulujuuresten, – omenoiden ja sitrusten ohella povaamme uusiksi suosikeiksi trendikästä persimonia, bataattia ja keltajuurta, Alarotu jatkaa.

Lidlillä uskotaan, että ketjun oman Deluxe-sarjan tuotteet tulevat yllättämään jouluna positiivisesti.

– Joulukaupassa meille ratkaisevia ovat Deluxe-tuotteet ja kaikki se, mikä joulun juhlaan perinteisesti kuuluu, Hansio toteaa.


Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme