Mainos
Mainos

"Pähkinä", joka sopii myös allergisille – syötkö jo tätä vähärasvaista kuitupommia?

Oletko jo kuullut yhdestä tämän hetken kuumimmasta superfoodista, tiikeripähkinästä? Tiikeripähkinät sisältävät enemmän kuituja, mutta puolet vähemmän rasvaa kuin tavalliset pähkinät, mikä tekee tästä tuotteesta mitä parhaimman välipalan.

Videolla ravitsemusterapeutti kertoo kuitujen eroista. 

Tämä ravintorikas tuote ei nimestä huolimatta ole pähkinä, joten se sopii hyvin myös pähkinäallergisten ruokavalioon. Tämä superfood tunnetaankin myös nimellä maamanteli.

Pitää nälän poissa ja vatsan toiminnassa

Yksi tiikeripähkinöiden parhaista puolista on niiden runsas kuitupitoisuus. Sen lisäksi, että kuitu auttaa vatsaa toimimaan, se auttaa myös painonhallinnassa pitämällä verensokerin tasaisena. 

Tiikeripähkinät maistuvat luonnostaan makealle, jonka ansiosta ne sopivat erinomaisesti leivontaan.

Nämä pienet terveyspommit pitävät vatsasi täynnä pidempään kuin monet muut kalorimäärältään tiikeripähkinöitä vastaavat tuotteet. 

Kaiken hyvän lisäksi tiikeripähkinät auttavat vatsaasi toimimaan stimuloimalla hyvien bakteerien kasvua ruoansulatuskanavassasi.

Sisältää rautaa ja terveydelle hyvää rasvaa

Yksi 30 gramman, eli noin 50 pähkinän annos sisältää 120 kilokaloria, 10 grammaa kuitua ja runsaasti vitamiineja ja mineraaleja, kuten magnesiumia ja rautaa. Rasvaa annoksessa on noin 7 grammaa, joista suurin osa on hyvää monityydyttymätöntä rasvaa.

Samasta määrästä manteleita kaloreita kertyy noin 163, mutta kuitua vain kolmasosa tiikeripähkinöiden vastaavasta luvusta.

Ennen näiden herkkujen popsimista kannattaa tiedostaa, että ruoansulatuskanavan ongelmista kärsiville ihmisille tiikeripähkinät saattavat aiheuttaa vatsan turvotusta ja ripulia.

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme