Mainos
Mainos

Paino putoaa ja rasvaa palaa – 8 tunnin superdieetillä huimia tuloksia

Kahdeksan tunnin superdieetti lupaa nopeaa painonpudotusta ilman mässäilyn lopettamista.

Painonpudotuksen ei aina tarvitse olla jatkuvaa kituuttamista ja vatsan kurinaa. On olemassa myös menetelmiä, jotka sallivat herkuttelun! Yksi näistä on David Zinczenkon luoma8 tunnin dieetti. Dieetin idea on yksinkertainen: syö mitä haluat niin paljon kuin haluat, kunhan syöt kaiken kahdeksan tunnin aikarajan sisällä.

Ihmedieetin teho perustuu siihen, että ihmisen elimistö kuluttaa kahdeksan tunnin sisällä tankatun energian 16 tunnin paaston aikana. Päivittäinen paasto käynnistää kehon mitokondrioiden toiminnan ja tehostaa aineenvaihduntaa.

Dieettiä ei tarvitse noudattaa joka päivä viikossa: Zinczenkon mukaan 8 tunnin syöminen jo kolmena päivänä viikossa auttaa painonpudotuksessa. Kahdeksan tunnin dieetin avulla painoa saattaa pudota viikossa 4,5 kilosta jopa 13 kiloon.

Näillä Zinczenkon dieettivinkeillä tehostat rasvan palamista:

1. Maltti on valttia

Kun pidät 16 tunnin taukoa syömisestä, keho alkaa polttaa rasvaa. Noudattamalla 8 tunnin syömisrytmiä säännöllisesti, keho tottuu siihen ja alkaa toimia rasvaa polttaakseen. Vaikutukset kestävät vaikka toisinaan söisikin 8 tunnin aikarajan ulkopuolella.

2. Muista juoda

Jos nälättää, juo aina ensin. Aivojen hypotalamus sääntelee sekä nälän että janon tunnetta. Nälkä saattaa mennä ohi nesteitä nauttimalla. Juo aamuisin paljon nesteitä, jotta saat aineenvaihdunnan liikkeelle. Kofeiini vähentää ruokahalua, joten aamukahvi tekee hyvää.

3. Aikatauluta ruokailusi

Älä mieti liikaa, mitä pistät suuhusi. Katso kellosta 8 tunnin aikaraja ja syö mitä mielesi tekee, niin paljon kuin huvittaa. Jos ruoka ei maita aamulla, syö vasta iltapäivällä ja illalla. Aamutankkaaja aloittaa 16 tunnin paastonsa alkuillasta.

4. Nuku riittävästi

Opettele menemään nukkumaan ajoissa. Unella ja painonpudotuksella on havaittu olevan yhteys. Nukahtaminen on helpompaa, jos nukkumaan ei mene todella nälkäisenä.

5. Vaihda ruokailu treeniin

Älä napostele herkkuja tylsyyteen. Jos sinulla ei ole mitään tekemistä, mene salille!

6. Syö runsaasti proteiinia

Koska kaikki ruoka-aineet ovat dieetissä sallittuja, herkuilla saa vatsansa täyteen. Proteiininlähteitä olisi kuitenkin hyvä haalia ruokavalioonsa, jotta läski korvaantuisi lihaksella. Lihasta saa runsaasti proteiinia, joten hampurilainen pihvin kera ei ole huonoin ateriavalinta.

7. Älä unohda hiilareita

Syö lounaaksi hiilihydraattipitoisia ruokia, esimerkiksi pastaa, riisiä ja pitsaa. Kerralla nautittuina hiilarit tepsivät Journal of Obesity -julkaisun mukaan paremmin painonpudotuksessa kuin sinne tänne pitkin päivää ripoteltuina.

8. Nauti ruokavalinnoistasi

Jos suunnittelet 8 tunnin aikana syömäsi ruoat huolella, sinun ei tarvitse seuraavien 16 tunnin aikana miettiä ruokaa lainkaan. Herkkujen kieltäminen itseltään koko loppuelämäksi olisi Zinczenkon mukaan todella vaikeaa. Nauti 8 tunnin ajan lempiruoistasi päivittäin.

Lähde: The Sun

(MTV LIFESTYLE)

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme