Mainos
Mainos

”Parempaa lihaa kuin Tinderissä” mainostaneen yrityksen härskit kampanjat saivat jatkoa: "Jätä se tuntematon lehmä"

Viime vuonna Parempaa lihaa kuin Tinderissä -kampanjallaan kohauttanut suomalaistila Laidun Hereford on tehnyt uusia mainoksia, joissa viljelty huumori saattaa jälleen olla liikaa monille.

Viime vuonna Laidun Hereford aiheutti kohun härskeillä mainoksillaan. Huolimatta aiemmin saadusta palautteesta Laidun Hereford päätti jatkaa kampanjaa. Mainokset bussin kyljessä ovat hyvä tapa saada näkyvyyttä.

Yrittäjä Jussi Harjun mukaan Laidun Herefordilla yritetään myös tuoda mainoksiin huumoria.

– Ei elämä nyt aina niin vakavaa ole, Harju toteaa.

– Tuottajillakaan ei aina ole helppoa, mutta ei tarvitse sentään synkistellä.

Uudesta kampanjasta ei ainakaan Harjun mukaan kukaan ole vielä pahoittanut mieltään. 

– Kaikille ei tietysti koskaan voi olla mieliksi, mutta palaute on ollut 99,9-prosenttisesti positiivista, hän toteaa.

Jos kuva ei näy, voit katsoa sen täältä.

Idea lähti "nysästä"

Harju kertoo, että idea kampanjaan lähti siitä, että eräs kilpailija käytti mainoksessaan sanaa "nysä". 

– Ajattelimme, että jos toiset tekevät mainoksen "pienestä", niin me halusimme tehdä sellaisen, jossa kerrotaan, että koolla ei ole väliä, hän selittää.

Aiempi kampanja liikaa monille

Aiempi Laidun Herefordin ronskilla huumorilla varustettu kampanja oli liikaa monille. Yhtiö sai huomautuksen hyvän tavan vastaisuudesta myös Mainonnan eettiseltä neuvostolta. Neuvoston mukaan ”Parempaa lihaa kuin Tinderissä” voitiin tulkita viittaavan naisiin, ja että esitetyssä yhteydessä naisiin viitattiin toistuvasti ”liha”-sanalla, joka vahvistaa naisista annettavaa halventavaa mielikuvaa. Tuolloin Laidun Herefordin edustajat järkyttyivät päätöksestä.

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme