Mainos
Mainos

Pariskunta huijasi törkeästi ravintoloita Helsingissä – jättivät härskillä niksillä satojen eurojen ruoat maksamatta

Henri Alén kertoo Makuja.fi:lle, että helsinkiläisravintoloille erityisen paljon päänvaivaa aiheutti aikoinaan kaksikko, joka teki kaikkensa saadakseen tilaamansa ruoat eri ravintoloissa veloituksetta. Siististi pukeutunut keski-ikäinen pariskunta pyrki onnistumaan tavoitteessaan haukkumalla huippuravintoloiden ruoat ruokailun päätteeksi.

Ravintoloiden asiakaspalvelu on saanut aikaan keskustelua, kun asiakas ja suomalainen ravintoloitsija saivat toisiltaan palautetta TripAdvisor-palvelun kautta. Muru-ravintolaa pyörittävä Henri Alén allekirjoittaa, että ravintoloissa kohdataan silloin tällöin hankalia asiakkaita.

Ravintoloiden asiakaspalvelu nousi tällä viikolla keskustelunaiheeksi, kun TripAdvisor-palveluun tullut negatiivinen palaute sai aikaan sanasodan asiakkaan ja ravintola Groteskin ravintolatoimenjohtaja Paul Hickmanin välillä. Hickman ei hyväksynyt palautetta sellaisenaan, sillä asiakas oli hänen mukaansa muun muassa nimitellyt ravintolan työntekijöitä törkeään sävyyn.

– He kävivät meilläkin silloin ja söivät alku- ja pääruoan ja pyysivät sen jälkeen kokin pöytään. Kokille he haukkuivat annokset pystyyn ja sanoivat, että ne olivat aivan luokatonta kuraa, josta he eivät suostuneet maksamaan. Kun he olivat käyneet meillä kerran tai kaksi ja onnistuneet syömään ilmaiseksi, lähti aiheesta helsinkiläisravintoloiden sisällä viesti kiirimään, Alén kertoo.

Henri Alén kohtasi huijaripariskunnan

Yllätyksekseen Alén törmäsi myöhemmin pariskuntaan uudestaan, kun he saapuivat jälleen Muruun syömään. Tuolloin huippukokki oli itse paikalla ja halusi hoitaa tilanteen.

– Tuolloin menin itse pöytään ja muistan tilanteen hyvin. Kuuntelin heitä ja olin aivan äimän käkenä, että mitä ihmettä he horisevat, Alén muistelee.

Itse keittiössä illan työskenneltyään Alén oli varma, että pariskunnan syömissä ruokalajeissa ei ollut asiakkaiden kuvailemia ongelmia.

– Heidän mielestään kaikki oli vanhaa, kylmää ja hapanta, mutta minä tiesin, että se ei pitänyt paikkaansa, Alén kertoo.

Tätä nykyä pariskuntaa ei ole enää näkynyt. Syy tähän lienee se, että ravintolat kieltäytyivät lopulta ottamasta tuntomerkit täyttävää varausta vastaan.

– Heidän toimintamallinsa oli aika helppo tunnistaa, kun he käyttivät varauksessa aina samaa nimeäkin, Alén toteaa.

Millainen käytös suututtaa myyjät ruokakaupassa? Katso video:

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme