Mainos
Mainos

Pilaantuneesta maidosta valittanut mies koki elämänsä yllätyksen – näinkin voi asiakaspalvelun hoitaa

Asiakaspalvelu on oma taiteenlajinsa, mutta eräs yritys hoiti homman suorastaan mallikelpoisesti.

Malesialainen Timothy Tiah huomasi peräti kahdesti, että hänen ostamansa Farm Fresh -yrityksen maito maistui oudolta jo heti purkin avaamisen jälkeen. Tiah purki pettymystään blogissaan, ja kuvasi kertoja, jolloin hänen oli täytynyt heittää muronsa pois kaadettuaan kulhoon pilaantuneen makuista maitoa. Lisäksi mies kertoi boikotoivansa yritystä jatkossa, ja kehotti muitakin olemaan ostamatta kyseisen merkin maitoa.

Yritys pahoitteli mokaansa

Blogipäivitys keräsi yllättäen paljon huomiota, ja siihen kommentoineet lukijat kertoivat törmänneensä samaan ongelmaan. Lopulta tilanne tuli myös yrityksen tietoon, ja he vastasivat kuluttajien huoleen.

"Rakkaat, arvostetut kuluttajat, hiljattain on tullut ryöppy palautteita koskien Farm Fresh -maitomme juoksettumista ja happamaksi muodostumista. Alunperin ajattelimme, että ongelma johtui ihanteellista huonommasta käsittelystä vähittäismyyntitasolla. Samaan aikaan teimme kaikkemme tutkiaksemme toimiamme tuotantotasolla. Huomasimmekin, että pieniä määrä jogurttiamme oli jotenkin päässyt kahdelle täyttölinjallemme. Se selittää maidon pienen juoksettumisen ja happaman maun ilman tyypillistä pilaantuneen maidon hajua", tiedotteessa selitetään.

Yritys kertoi eristäneensä nuo kaksi täyttölinjaa ja pyysi anteeksi "jogurttimaitoaan". Yritys tarjosi myös kaikille maitoa ostaneille rahoja takaisin.

Henkilökohtainen viesti

Vaikka jo tämä oli onnistunutta asiakaspalvelua, ei se loppunut siihen. Alunperin ongelmasta meteliä nostanut Timothy Tiah yllättyi nimittäin saadessaan Farm Fresh -yrityksen toimitusjohtajalta henkilökohtaista sähköpostia.

"Hyvä Timothy, ystäväni jakoi eilen blogisi kanssani. Olen hyvin surullinen päätöksestäsi boikotoida Farm Fresh -maitoamme. Ymmärrän turhautumisesi törmätessäsi kahdesti peräkkäin pilantuneeseen maitoomme. Kirjoitan tarjotakseni vilpittömän anteeksipyynnön pettymyksen tuottamisesta", toimitusjohtaja Loin Tuan Ee kirjoitti.

Ee jatkoi kertomalla Tiahille yrityksestään ja sen periaatteista, ja esitti sydäntä särkevän pyynnön miehelle.

"Hyvä Timothy, älä luovuta suhteemme. Jos näkisit, kuinka ahkerasti tiimimme työskentelee, ehkä muuttaisit mielesi."

Toimitusjohtaja lupasi myös korvata pilaantuneet maidot Tiahille.

Vanhainkotikin sai osansa

Viesti lämmittikin miestä niin paljon, että hän vastasi ilahtuneeseen sävyyn Eelle. Tiah kertoo yllättyneensä blogipostauksensa saamasta huomiosta, ja ymmärtävänsä yrittäjänä, miltä Eestä varmasti tuntuu.

"Joten teen tämän auttaakseni:

1) Luvallanne kirjoitan selvennyksen blogiini, ja liitän siihen lähettämäsi kirjeen.

2) Jatkan maitonne juomista.

3) Mitä tulee hyvitykseeni, älkää vaivautuko. Osaan kuvitella logistiikan hyvittäessänne muille luultavasti vihaisille asiakkaillenne, enkä halua lisätä taakkaanne. Sen sijaan, kun kriisi on ohi (ja se tekee niin), lahjoittakaa ne kaksi pulloa maitoani lähimpään orpokotiin tai kodittomien majapaikkaan."

Farm Freshin toimitusjohtaja pisti entistä paremmaksi. Mies vastasi viestiin kertoen lähettävänsä 12 pulloa maitoa yrityksen lähellä sijaitsevaan vanhainkotiin, sekä sekalaisen erän Farm Fresh -tuotteita Tiahin työpaikalle.

Tiah kertoo moitteettoman asiakaspalvelun tehneen häneen suuren vaikutuksen, ja toivovansa jonain päivänä tapaavansa Een.

Lähde: Foodbeast

Näin maito kannattaa kaataa purkista vaikkapa kahvin joukkoon – katso video:

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme