Mainos
Mainos

Polta rasvaa tehokkaammin – tee nämä viisi muutosta ruokavalioosi

Veden juominen on tärkeää, jos haluat polttaa enemmän rasvaa, mutta ruokavaliosi on oltava myös muuten kunnossa. Kokeile näitä vinkkejä!

Ruokavalio on kaiken a ja o, jos haluat polttaa rasvaa. Kokosimme yhteen parhaat vinkit, joiden avulla laihdut. 

1. Juo vettä

Runsas vedenjuonti on äärimmäisen tärkeää, jos haluaa polttaa rasvaa ja laihtua. Riittävä nesteytys pitää sinut virkeänä ja tavoitteesi selkeämpinä, sillä yksi tärkeimpiä syitä turhaan herkutteluun on väsymys. 

Kun juot enemmän, opit myös erottamaan janontunteen nälästä, jolloin et ahmi ruokaa vaan syöt sen verran kuin pitääkin. 

2. Muokkaa aterioitasi proteiinipitoisimmiksi

Valitako aamupalaksi ruisleipää voilla ja leikkeleillä vai munakas? Valitse jokaiselle aterialle proteiinilähde ja vaihda vaikkapa aamu- ja iltapalasi täysin proteiinipitoisiksi. Aamiaiseksi siis munakas ja iltapalaksi vaikkapa rahkaa ja tuoreita marjoja.

3. Syö reippaasti enemmän kasviksia

Sen lisäksi, että lisäät ruokavalioosi proteiinia, kannattaa siihen lisätä reippaasti kasviksia. Ne sisältävät vain vähän kaloreita, mutta runsaasti hyvää tekeviä vitamiineja ja antioksidantteja. 

4. Älä napostele aterioiden välillä

Syö säännöllisesti 3–4 tunnin välein, äläkä napostele aterioiden välillä. Mikäli mahdollista suunnitele ateriasi jo etukäteen, niin et joudu nälkäisenä mielitekojen eteen. 

5. Lisää kuituja!

Kuituja saat esimerkiksi kasviksista ja täysjyvästä ja niiden rooli painonhallinnassa vaikuttaisikin olevan suurempi, kuin on aikaisemmin ajateltu. Kuidut nimittäin pitävät huolta suolistostasi, jolla on suuri vaikutus siihen miten kehosi käyttäytyy. 

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme