Mainos
Mainos

Popcorneista paljastui yllättävä vaikutus

Tuoreen tutkimuksen mukaan popcornien napostelu elokuvateattereissa vaikuttaa ihmisiin yllättävällä tavalla.

Tutkijoiden mukaan popcornien syöminen ennen elokuvan alkua vie esitetyiltä mainoksilta tehon. Jos siis napostelet leffateatterissa ennen elokuvan alkua, mainokset eivät vaikuta sinuun yhtä tehokkaasti.

Colognen yliopiston tutkijoiden mukaan ihmisen aivot reagoivat yleensä huomaamatta mainoksiin. Kun meille esitellään uusi tuote tai brändi, toistamme sen vaistomaisesti suussamme. Tämä "sisäinen puhe" viestittää tuotteesta huomaamatta aivoillemme, mikä hyödyttää tietysti mainostajia. Tähän tapahtumaketjuun voi kuitenkin vaikuttaa: huomaamaton tuotesijoittelu ei toimi yhtä tehokkaasi, kun ihminen keskittyyy esimerkiksi popcornien naposteluun.

Tutkijat todistivat teorian tuomalla elokuvateatteriin 96 koehenkilöä. Puolet heistä saivat syötäväkseen popcorneja ja puolelle annettiin nopeasti liukeneva sokeripala. Tutkija Sascha Topolinskin mukaan popcornien napostelu teki ihmiset immuuneiksi läpitunkevalle mainonnalle.

Lähde: Foodbeast

(MTV3)

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme