Mainos
Mainos

Proteiinipitoinen aamiaisherkku syntyy nopeasti ja helposti – pitää nälän loitolla pitkään!

Helpolla reseptillä kananmunat taipuvat herkulliseksi ja proteiinipitoiseksi munakkaaksi.

Kananmunia ylistetään aamiaisruokana usein siksi, että ne sisältävät erityisen paljon proteiinia ja auttavat siksi pitämään nälän loitolla lounaaseen saakka.

Allt om Mat -sivuston reseptillä munakas paistuu erityisen mehukkaaksi ja maukkaaksi, sillä munakkaaseen lisätään hieman vettä tia maitoa sekä juustoraastetta. Kokeile klassikkoreseptiä aamupalaksi!

Munakas kinkulla ja juustolla

1 tl voita
1 rkl vettä/maitoa
3 kananmunaa
2 rkl juustoraastetta

Tarjoiluun:
150 g kinkkua tai pieni annos salaattia
paprikaa

1. Vispaa kananmunan rakenne rikki ja sekoita sen joukkoon suola, pippuri ja vesi tai maito. Lisää joukkoon juustoraaste.

2. Laita voinokare pannulle ja lisää perään muna-maustesekoitus. Sekoita munakasta pannulla, kunnes se kiinteytyy. Älä anna munakkaan ruskistua liikaa.

3. Tarjoile kinkun, salaatin ja paprikasiivujen kanssa.

Lähde: Allt om Mat

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme