Mainos
Mainos

Proteiinipommi, joka pitää nälän loitolla pitkään – syöthän tätä lounaalla?

Syötkö työpaikallasi lounasaikaan eväitä? Poimi vinkit siihen, mitä lounaalla kannattaa syödä, jotta nälkä pysyy loitolla mahdollisimman pitkään.

Kananmunat ovat erityisen sopivaa lounasruokaa siksi, että proteiinipitoiset kananmunat pitävät nälän loitolla pitkään.

Kananmunia lounaaksi

Runsaasti proteiinia sisältävä ateria pitää näläntunteen kaikkein pisimpään kurissa. Keitetyt kananmunat ovatkin oiva täydennys lounaalle, sillä kananmunat sisältävät paljon proteiinia.

Sadassa grammassa keitettyä kananmunaa on 12,5 grammaa proteiinia. Valtion ravitsemusneuvottelukunnan vuoden 2014 suositusten mukaan kananmunia voi syödä huoletta 2–3 kappaletta viikossa.

Helpolla vinkillä kananmunat voi omaksua osaksi lounasta päivän riennoissa. Keittämällä kotona täyden kennollisen kananmunia ja viemällä kennon töihin, on lounaat helppo täydentää kananmunalla.

Lähteet: food52.com, fineli.fi, ravitsemusneuvottelukunta.fi

MTV LIFESTYLE


 

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme