Mainos
Mainos

Puurolle ravitseva korvike – tämä juotava aamupala pitää nälän loitolla!

Kaurapuuroa voi hyödyntää näppärästi osana ruokaisaa aamupalajuomaa – joka pitää nälän loitolla pitkään.

Hyvinvointikonsultti Hanna Skyttä neuvoo Fuel Food -kirjassaan tekemään vaihtelun vuoksi ravitsevan aamiaisjuoman puurontähteistä. Kaurahiutaleilla on myös smoothien muodossa erityinen taipumus pitää nälkä loitolla.

– Puurontähteet tekevät smoothiesta ruokaisan juoman, joka pitää pitkään nälkää loitolla, Skyttä toteaa kirjassaan.

Yksi annos puurosmoothieta sisältää noin 178 kilokaloria, 12,5 grammaa proteiinia ja 3,6 grammaa rasvaa.

Tanssii puurotähteiden kanssa -smoothie

2 annosta

2 dl veteen keitettyä kaurapuuroa
2 dl mantelimaitoa, kookosmaitoa tai maitoa
2 dl pakastemarjoja tai puolikas banaani
4 rkl(24 g) vanilja-heraproteiinijauhetta
muutama jääpala
(steviaa tai erytritolia sekä haluamiasi mausteita tai superfoodeja)

Laita kaikki ainekset tehosekoittimeen ja sekoita tasaisen samettiseksi juomaksi.

Lisää steviaa tai erytritolia, jos kaipaat lisämakeutta.

Voit myös maustaa smoothien haluamillasi mausteilla kuten mintulla, vaniljalla, kanelilla, piparkakkumausteella, raakakaakaojauheella tai superfoodeilla.

Lähde: Fuel Food – syö kroppa kiinteäksi, Hanna Skyttä, Tammi 2013

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme