Mainos
Mainos

Rasvanpolton tehostajat: Kuusi terveellistä herkkua syksyyn

Pimenevinä iltoina on ihanaa kääriytyä vilttiin ja herkutella. Tänä syksynä kannattaa tosin tehdä pieni poikkeus rutiineihin ja valita syötäväksi vaakalukemallekin ystävällisiä herkkuja.

Moni hyvänmakuinen ruoka sisältää yllättävän paljon rasvaa polttavia ainesosia. Lisää näitä ruokavalioosi ja tehostat samalla rasvanpolttoa:

1. Tumma suklaa

Pieninä annoksina nautittu tumma suklaa sisältää kofeiinia ja antioksidantteja, jotka kiihdyttävät aineenvaihduntaasi. Muista nauttia tummasta suklaasta kuitenkin kohtuudella, jotta sen runsaat kalorit eivät pilaa mahdollista rasvanpoltollista vaikutusta.

2. Bataatti

Bataatissa on paljon kuituja, jotka saavat sinut tuntemaan itsesi kylläiseksi. Kuitupitoisia elintarvikkeita on toki paljon muitakin, mutta kuitujen lisäksi bataatti sisältää hormonia, joka tasaa verensokeria. Bataatit kannattaa nauttia vain kevyesti maustettuina ja keitettynä tai höyrytettynä.

3. Kaneli

Syksyinen ja talvinen mauste kaneli tekee sinulle hyvää. Se hidastaa ruoansulatusta, jolloin verensokerisi tasaantuu ja aineenvaihduntasi toimii tehokkaammin.

4. Päärynä

Päärynät ja omenat sisältävät runsaasti pektiiniä, joka sitoo vettä ja vähentää rasvan imeytymistä.

5. Kalkkuna

Proteiinirikas kalkkuna pitää nälkää pitkään ja sen sulattaminen vaatii energiaa. Molemmat vahvistavat aineenvaihduntasi toimintaa. Nauti kalkkunasta kuitenkin pääsääntöisesti nahatonta rintaa, sillä se on linnun vähärasvaisin osa.

6. Greippi

Myös greippi sisältää runsaasti kuitua, joka pitää näläntunteen pitkään poissa. Jos pelkilleen syöty greippi on sinulle liian hapanta, kokeile lisätä sitä paloina salaattiin.

Lähde: FitSugar

(MTV LIFESTYLE)

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme