Mainos
Mainos

Ravintolan puolustusviesti johti toimenpiteisiin – ravintolakriitikko sai potkut huonon arvion jälkeen

Kaksi ravintola-arvostelijaa irtisanottiin antamansa murska-arvostelun jälkeen. Arvion taustalta paljastui epäammattimainen käänne. 

Australialaisen Sunday Times-lehden ruokakriitikoiden Kelly Ramsayn ja Chloe Jamesin ura päättyi erittäin nololla tavalla. Televisiostakin tuttujen naisten kirjoittama ravintola-arvio paljastui lopulta keksityksi.

Ravintolan vastine arviosta nousi suosioon

Parivaljakon murskaava arvio West End Delin -ravintolan illallisesta julkaistiin lehden suositussa sunnuntainumerossa. Kriitikot antoivat ravintolalle yhdeksän pistettä kahdestakymmenestä ja kehottivat paikkaa harkitsemaan noutopitsaan siirtymistä.

Jos kuva ei näy, voit katsoa sen täältä

Erityistä kritiikkiä saivat ylikypsä vesimeloni sekä raa’at tomaatit. Ramsay kirjoitti arvostelussa, että jätti suuren osan ateriastaan syömättä, sillä se ei vastannut hänen laatuvaatimuksiaan.  

Arvion julkaisusta lähtien naiset ovat käyneet ravintolan kanssa kiivasta keskustelua aiheesta netissä. Ravintola julkaisikin Facebook-sivuillaan vastineen arvioon, joka on lähtenyt leviämään laajalle sosiaalisessa mediassa. 

Arvio täynnä epäjohdonmukaisuuksia

Ravintolan vastineessa käy ilmi, että ainoastaan toinen arvostelijoista oli todella vieraillut ravintolassa. Ravintola mainitsee myös, että lautaset oli lähes nuoltu puhtaaksi, toisin kuin arviossa väitettiin.

– Olemme ylpeitä tuoreesta ja kekseliäästä menustamme. Emme vastusta rakentavaa kritiikkiä, mutta haluamme vastata epäjohdonmukaiseen ja valheelliseen arvioon, ravintola kirjoittaa Facebook-sivuillaan.

Jos kuva ei näy, voit katsoa sen täältä.

Ravintola kirjoittaa myös, että ainoastaan Ramsay oli paikalla kyseisenä iltana.

– Haluamme tietää, miten James on voinut arvostella ruokaa, jota hän ei ole todellisuudessa kokenut.

Ramsay oli ravintolan mukaan syönyt lautaset tyhjiksi, mutta laskun kanssa oli tullut ongelmia. Naisen luottokortti oli hylätty, ja hän oli luvannut tulla maksamaan laskun seuraavana päivänä. Nainen oli kuitenkin hävinnyt vierailun jälkeen taivaan tuuliin useammaksi viikoksi, jolloin ravintola joutui ryhtymään toimenpiteisiin saadakseen rahansa.

Lehti tiedotti kriitikoiden irtisanomisesta

Arvostelun julkaisseella lehdellä on satojatuhansia lukijoita ja ravintolan johto pelkää, että valheellinen arvio voi vaikuttaa perheyrityksenä toimivan ravintolan toimintaan.

Ravintolan Facebook-postaus on saanut paljon huomiota sosiaalisessa mediassa. Ihmiset ovat ryhtyneet tukemaan epäoikeudenmukaista arviota, jonka seurauksena Sunday Times ilmoittikin, että he eivät enää käytä kyseisen parivaljakon arvioita lehden sivuillaan.

Sunday Times noudattaa toimituksellisia standardeja, jotka vaativat tarkkuutta ja läpinäkyvyyttä.

– Valitettavasti ruoka-arvion kirjoittaneet James ja Ramsay eivät täytä näitä vaatimuksia, joten emme enää tästä lähin julkaise heidän arvioitaan, lehden päätoimittaja tiedotti tapahtuman jälkeen. 

VIDEO: Katso videolta miten ravintola-arviointi hoidetaan kunnialla.

Lähde: Mashable

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme