Mainos
Mainos

Sata vuotta myynnissä olleen makeisen myynti hurjassa kasvussa: "Ilmiö on merkittävä"

Yli sata vuotta myynnissä olleiden Vihreiden kuulien suosio ei rajoitu enää vain jouluun, vaan marmeladeista on tullut yhä enemmän ympärivuotinen herkku. 

Vihreä kuula -marmeladit esiteltiin ensimmäisen kerran vuonna 1908 Päärynäkuulat nimellä, ja kuulat ovatkin kuuluneet suomalaisten joulupöytiin jo yli sadan vuoden ajan. 

Tiesitkö? Fazerin Lappeenrannan tehtaalla syntyy joka jouluksi noin 17 miljoonaa kuulaa.

Vihreiden kuulien pitkästä historiasta huolimatta viimeisen vuoden aikana suomalaisiin on iskenyt todellinen kuulabuumi. Fazerin antamien tietojen mukaan vuositasolla Vihreiden kuulien myynti nousi viime vuonna 9 prosenttia edellisvuoteen verrattuna.

– Ilmiö on merkittävä, kun ottaa huomioon, että marmeladit ovat olleet hyvin tasaisen suosion tuote ja myynnissä yli 100 vuotta, Fazer Makeisten kaupallisten yksiköiden toimitusjohtaja Tom Lindblad kertoo.

Vihreät kuulat kuuluvat myös pääsiäispöytään

Nyt näyttää kuitenkin vahvasti siltä, että Vihreiden kuulien suosio ei rajoitu ainoastaan jouluun ja joululeivonnaisiin, vaan kuulia on nähty niin runebergintortuissa kuin laskiaispullien täytteenäkin.

Jos kuva ei näy, voit katsoa sen täältä

Saattaa siis hyvinkin olla, että marmeladeja tullaan näkemään myöhemmin keväällä myös pääsiäisherkkujen raaka-aineena.

– Marmeladikuulat kuuluvat monen suomalaisen pääsiäispöytään, joten nyt jännityksellä odotamme, mitä hauskaa niistä seuraavaksi keksitään, Lindblad lisää.

***


Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme