Mainos
Mainos

Somekansa järkyttyi Stockmannin Herkun myynnistä S-ryhmälle: ”Ei helkkari – sieltä se halpuutus tulee”

Somessa kuhistaan legendaarisen Stockmann Herkun myymisestä S-ryhmälle.

Stockmann ja S-ryhmä pudottivat perjantaina todellisen uutispommin tiedottamalla Stockmannin Herkun myymisestä S-ryhmälle. Stockmann Herkun Suomen liiketoiminta siirtyy vuodenvaihteessa S-ryhmän haltuun, jos kilpailuvirasto antaa kaupalle siunauksensa.

Somekansa otti ruokakauppauutisen järkyttyneenä vastaan. Useat suomalaiset ilmaisivat huolensa Herkun kohtalosta muun muassa Twitterissä ja Facebookissa. Moni pelkää yrityskauppojen tarkoittavan automaattisesti Herkun laatu- ja palvelutason laskua.

– Ja niin tulee Stockan Herkuistakin Prismoja. Sinne meni viimeinen laaturuoan pesä, Janne kommentoi MTV Uutisten Facebook-sivuilla.

Twitterissä pohditaan puolestaan Herkun tuotteiden kohtaloa: nähdäänkö "luksusruokakaupan" hyllyillä jatkossa halpistuotteita?

Myös Stockmannin omille Facebook-sivuille on ilmestynyt kommentteja yrityskauppoihin liittyen.

"Järkyttävää Suomen suurimman "lippulaivan" tuhoamista pala palalta"

Yrityskauppaa vastustavat toivovat viranomaisten vielä pystyvän estämään S-ryhmän Herkku-kaupat.

– Ei voi olla totta!!! Stockan suurimmat osakkeenomistajat haluavat kääriä isot voitot taas itselleen. Järkyttävää Suomen suurimman "lippulaivan" tuhoamista pala palalta. Tavaratalohan on kokonaan shop-in-shop jo nyt. Toivottavasti kilpailuvirasto ei hyväksy kauppaa, Mirja kommentoi MTV Uutisten Facebook-sivuilla.

Kiivasta keskustelua aiheesta on käyty myös muun muassa MTV:n Sivumaku-ruokablogin Facebook-sivuilla.

– Ei helvetti. Ei tartte enää mennä stokkalle edes herkun takia. Pyhäinhäväistys, Harri kommentoi kärkkäänä.

– Hienoa! Näissäkin myymälöissä päästään halputtamaan ja saadaan Rainbowta hyllyyn! Ville-Pekka jatkaa.

– Parasta palvelua ja laatua (jos nyt jätetään luomutilat yms pois laskuista) olen saanut Stockalta.Noh, ainakin muistot jäävät, vaikka suru onkin nyt päällimmäisenä mielessä. Aina voi toivoa, Tommi pohtii

"Mikä tahansa muutos vie eteenpäin"

Osa on pyrkinyt löytämään jymyuutisesta myös positiivisia puolia.

– Parhaimmillaan S-ryhmä saa hyvän testialustan premiumiin. Se voi avata kanavan vaikka pienemmille tuottajille ja jos siellä pärjätään, lavennetaan myyntiä Prismoihin. Huonoimmillaan hommaa ei saada kannattavaksi ja lopputulemana on Fancy-Prisma, jonka kyltit muutetaan hiljalleen S-marketeiksi, Sivumaku-bloggaaja Jani Kinnunen pohtii.

– Stockan Herkku on jo aikoja sitten kadottanut asemansa. Mikä tahansa muutos vie eteenpäin. Herkku ei ole enää pariin viimevuotinen oikein pärjännyt Marketeille. Paitsi kuriositeeteissa, Leena kommentoi Sivumaku-blogin Facebook-sivuilla.

 

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme