Mainos
Mainos

Suomalaiskauppojen myyntikikka toimi: Aliarvostetun herkun myynti 13-kertaistui

S-ryhmän tietyissä ruokakaupoissa lanseerattu kuukauden satokausituotteiden entistä parempi esillepano on tuottanut hedelmää, ja suomalaiset ovat ottaneet syyskauden hedelmät ja vihannekset entistä paremmin vastaan.

Prismoissa ja S-marketeissa lokakuun alussa lanseeratut Kuukauden satokausituotteet ovat käyneet Suomessa kaupaksi jopa paremmin kuin odotettiin.

Näin merkittävästi sesonkituotteiden myynti kasvoi:

Kotimaisen päärynän myynti kolminkertaistui

Kotimaisen kyssäkaalin myynti nelinkertaistui

Kotimaisen omenan myynti kasvoi kolmanneksella

Myskikurpitsaa myytiin viime vuoteen verrattuna kuusinkertainen määrä

Kotimaisen lehtikaalin myynti kasvoi 60 prosenttia.

Myyntiluvut ovat viikoilta 41–44 ja vertailu on suoritettu viime vuoden samaan ajanjaksoon.

Suomalaiset innostuivat hyödyntämään kurpitsaa

Lokakuun alusta saakka tietyissä suomalaisissa ruokakaupoissa syyskauden satokausituotteet ovat olleet entistä paremmin esillä. Tuotteiden yhteydessä on myös annettu vinkkejä ja tietoa siitä, kuinka raaka-aineita kannattaisia kotona hyödyntää. Erityisesti kurpitsat löysivät tämän kokeilun myötä tiensä suomalaiskeittiöihin, sillä niiden myynti pomppasi peräti 13-kertaiseksi viime vuoteen verrattuna.

– Huomaa, että suomalaiset haluavat syödä sesonkien mukaisesti ja ovat innokkaita kokeilemaan myös uutta. On ilo huomata, että asiakkaat todella arvostavat apuamme satokauden parhaiden kasvisten esiinnostamisessa. Myös oma porukkamme konttorilla ja myymälöissä on suurella innolla mukana, tuoretuotteista vastaava ryhmäpäällikkö Antti Oksa iloitsee.

Lähde: Patarumpu.fi

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme