Mainos
Mainos

Suomalaiskeksinnölle kansainvälinen innovaatiopalkinto – "hieno esimerkki siitä, että maito taipuu valtavan moniin muotoihin"

Valio Mifu-suikaleet voittivat keskiviikkona kansainvälisen World Dairy Innovation Awards -palkinnon Paras uusi brändi -kategoriassa.  

Videolla Vuoden kokki Kalle Tanner paljastaa, mitä voittoon oikein vaaditaan. 

World Dairy Innovation Awards järjestettiin tänä vuonna 12. kerran, ja kilpailuun osallistui 150 ehdotusta ympäri maailmaa. Suomalaistutteessa kilpailun tuomaristo arvosti erityisesti luovuutta kehittää maidosta tuote, joka sopii samoihin käyttötilanteisiin kuin liha ja kana. 

Tuote esitellään syksyllä Pariisissa

Valio Mifu-tuotteuden tarina alkoi, kun Valion sisäinen innovointiryhmä sai tehtäväkseen pohtia maidon sisältämän kaseiiniproteiinin hyödyntämistä uudella tavalla. Tuotekehityksen yhtenä lähtökohtana oli löytää vaihtoehtoisia proteiininlähteitä lihan rinnalle.

Kaksi vuotta sitten kehitystyö näki päivänvalon, Valio toi markkinoille kotimaisesta valmistetun Mifu-tuoteperheen, joka täydentyi viime syksynä uudella tuotteella; suikaleilla. 

– Valio Mifu on hieno esimerkki siitä, että maito taipuu valtavan moniin muotoihin ja käyttötarkoituksiin. Valion tuotekehitysperinne juontaa juurensa yli 100 vuoden takaa. Aika harva tietää, että Nobel-palkittu A.I. Virtanen johti Valion laboratoriota lähes 50 vuoden ajan, liiketoimintapäällikkö Pia Järvinen taustoittaa palkintoa.

Tuotteet ovat lähteneet leviämään nopeasti myös Suomen rajojen ulkopuolelle. Ruotsissa suikaleita on saanut kaupoista vuoden alusta lähtien, ja seuraavaksi Valio esittelee tuotteita syyskuussa Pariisissa ruoka-alan suurtapahtuma Sialissa.

Lähde: Valio

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme