Mainos
Mainos

Suomen McDonald's: Näin nopeasti asiakkaan tulisi saada hampurilaisensa

Floridalaisissa McDonald'seissa on meneillään kokeilu, jossa asiakas saa hampurilaisateriansa ilmaiseksi, jos sitä ei pystytä valmistamaan alle minuutissa. Voiko tämä kokeilu rantautua vielä Suomeen?

Makuja.fi otti selvää, saavatko suomalaiset floridalaisten tapaan pian hampurilaisateriansa McDonald'sissa ilmaiseksi, jos ne eivät valmistu alle minuutisssa. Selvisi myös, kuinka nopeasti Suomen McDonald'seissa ateria pyritään tarjoamaan asiakkaille

"Tavoitteemme on olla pikaruokaravintola"

Suomen McDonald'sin viestintäjohtaja Heli Ryhänen kertoo, että Suomen McDonald'seihin yhden minuutin tavoiteaika ateriatilauksen tekemisestä sen saamiseen on liian tiukka.

– Yhdysvalloissa ravintolat ovat kapasiteetiltaan ihan erikokoisia kuin täällä – muutenkin kuin henkilökunnan määrän osalta. Ravintolat ovat paljon isompia ja siellä pystytään ottamaan vastaan hyvin paljon tilauksia kerralla, Ryhänen kertoo.

Suomen McDonald'seissa on tavoitteena, että asiakas saa ateriansa muutamassa minuutissa.

Jos Suomessa pyrittäisiin Floridan tapaan nopeuttamaan palvelua vastaavanlaisella kokeilulla, olisi tavoiteaika muutaman minuutin.

– Meidän tavoitteemme on toki olla pikaruokaravintola ja meillä on sisäisiä tavoiteaikoja sen suhteen, kuinka nopeasti asiakasta on tarkoitus palvella ja ne ovat muutamia minuutteja, Ryhänen toteaa.

Etelä-Floridassa minuutin tavoitteeseen ei kuulu se aika, jonka asiakas viettää jonossa ennen tilauksen tekemistä. Suomessa kiinnitetään huomiota myös siihen aikaan, jonka asiakas seisoo jonossa ennen tilauksen tekemistä.

– Kriteeri voi olla myös se, että asiakas saa sen palvelun niin, että jonossakaan ei tarvitse seisoa kauaa, Ryhänen muistuttaa.

Erikoistilaukset ovat poikkeustapauksia

Moni tilaa hampurilaisensa ilman suolakurkkua tai herkuttelee mieluummin burgerinsa ruisleivän kuin vehnäsämpylän välissä. Ryhänen muistuttaa, että erikoistilauksia tehdessä on syytä varautua siihen, että ateriaa joutuu hetken odottamaan.

– Jos asiakas itse tuunaa tuotettaan, niin silloin tilanne on erilainen, sillä kyseessä ei ole enää meidän standardituotteemme, Ryhänen toteaa.

–Silloin kun tuote ei ole valmiina ja se joudutaan tekemään erikseen niin usein siinä saattaa sitten kestää hetken aikaa, Ryhänen jatkaa.

Heli Kuitunen, heli.kuitunen(at)mtv.fi

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme