Mainos
Mainos

Suoritus helposti pilalle – älä syö näitä ruokia treenin jälkeen

Liikuntasuorituksen jälkeen on yhtä tärkeää syödä kuin suoritusta ennenkin, mutta mikä tahansa välipala ei ole hyväksi.

Tietynlaisia ruokia kannattaa välttää liikuntasuorituksen jälkeen, jos haluaa saada treenillään tuloksia aikaan:

Petolliset kaloripommit

Puolen tunnin juoksulenkillä palaa keskimäärin 270 kilokaloria, joten et varmasti halua tuhota hyviä tuloksia siemaisemalla kalori- ja sokeripitoista smoothieta ja energiapatukkaa. Vaikka ne kuulostaisivatkin terveellisiltä, niissä voi olla yhteensä satoja turhia kilokaloreita ja roimasti sokeria. Pysyttele noin 150 kilokaloria sisältävässä välipalassa.

Sokeriset herkut

Kova treeni voi herättää mielihalun herkkuihin, mutta älä anna suklaakekseille tai jäätelölle periksi. Herkuista saatu energia ei kestä eikä pidä nälkää kauaa poissa. Verensokerin laskettua olosi on entistä väsyneempi ja sorrut kenties uuteen suklaapatukkaan. Jos himoitset makeaa, unohda käsitellyt sokerit ja valitse joku hedelmä- tai marjaherkku.

Pelkkiä hiilareita

Ennen liikuntasuoritusta on hyvä tankata hiilihydraateilla. Vaikka ne ovat tärkeitä myös treenin jälkeen, lihaksia kannattaa kasvattaa proteiinilla. Jos päätä särkee juoksulenkin jälkeen, voi syy olla juuri siinä, ettet ole saanut tarpeeksi proteiinia. Kokeile siis juustoa, kreikkalaista jogurttia, pähkinöitä ja soijamaitoa.

Lähde: fitsugar.com

(MTV3)

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme