Mainos
Mainos

Superterveellinen herkku valmistuu helposti: Pullollaan C-vitamiinia!

Rapeat mustakaalisipsit on superhelppo valmistaa.

Mustakaali on lehtikaalia tummempi serkku ja ravintoarvoiltaan melkoinen terveyspommi. Se on pullollaan muun muassa C-vitamiinia, rautaa ja kalsiumia.

Näyttävän värinen mustakaali kestää hyvin kuumentamista ja sopii erinomaisesti paistoksiin. Sellaisenaan se sopii myös salaatteihin ja vihersmoothieen. Mustakaalista voi pyöräyttää myös maukkaan pestokastikkeen.

Mustakaalista voi valmistaa lehtikaalin tavoin myös herkullisia mustakaalisipsejä, jotka maistuvat terveellisenä snacksina.

Mustakaalisipsit

2 ruukkua mustakaalia
2 rkl öljyä
suolaa

Irrota mustakaalin lehdet, revi ne suupalan kokoisiksi ja levitä pellille.

Kaada päälle öljyä ja sekoittele niin, että öljy leviää tasaisesti. Ripottele pinnalle suolaa.

Kypsennä 150 asteessa noin 20 minuuttia. Tarjoa sipsit sellaisenaan tai esimerkiksi dippikastikkeen kanssa.

Lähde: Järvikylä

***

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme