Mainos
Mainos

Syö ja polta samalla rasvaa – tietyt ruoat saavat kalorit palamaan

Valitse lautasellesi oikeita ruokia ja tehostat samalla rasvanpolttoa!

Tietyt ruoat saavat rasvan palamaan tehokkaammin. Kokeile lisätä seuraavia ruokia omaan ruokavalioosi. 

Pavut

Pavut ovat erinomainen apuväline rasvanpolttoon. Proteiini- ja kuitupitoisina ne tehostavat aineenvaihduntaa ja lisäävät kylläisyydentunnetta. Myös kuitu pitää auttaa pitämään nälkää.

Kala

Erityisesti rasvaiset, omega-3-rasvahappoja sisältävät kalat ovat hyvä vaihtoehto laihduttajalle. Rasvat pitävät nälkää ja auttavat pitämään hiukset ja kynnet hyvässä kunnossa.

Täysjyvä

Tumma riisi, kaura ja kvinoa ovat kaikki terveellisiä vaihtoehtoja. Hiilihydraateista saat energiaa liikkumiseen ja laihduttajalle tarpeellista kuitua. Täysjyvä auttaa myös pitämään verensokerin tasaisena.

Maitotuotteet

Maitotuotteet sisältävät sekä proteiinia että kalsiumia, jotka molemmat auttavat ylläpitämään lihasmassaa painonpudotuksen aikana. Erään tutkimuksen mukaan matalakalorisella ruokavaliolla olleet, maitotuotteita käyttäneet henkilöt laihtuivat enemmän kuin ryhmä, joka ei käyttänyt maitotuotteita.

Tummat viinirypäleet

Tuore tutkimus osoittaa, että punaviini saattaa auttaa elimistöä taistelemaan rasvaa vastaan. Tutkimuksessa selvisi, että runsasrasvaista dieettiä noudattaneet lihoivat vähemmän, kun he nauttivat Muscadine-rypäleitä. Sen sijaan ryhmä, joka ei syönyt rypäleitä, lihoi enemmän. 

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme