Mainos
Mainos

Syöt vähemmän, mutta paino ei putoa? Tästä se johtuu

Miksi rasva ei katoa kropastasi, vaikka syöt vähemmän? Asiantuntija Michelle Adams-Arent paljasti Business Insider -lehdelle syyt erikoisen ilmiön taustalla. 

Syöt vähemmän, mutta kilot eivät silti putoa? Tämä on yleisempää kuin arvaammekaan, sillä vanha totuus liikunnan lisäämisestä ja ruoan vähentämisestä ei yksinkertaisesti toimi kaikkien kohdalla. 

Michelle Adams-Arentin vinkit:

  • Syö pieniä aterioita 3 tunnin välein.
  • Huolehdi, että saat jokaisella aterialla proteiinia.
  • Syö päivän suurin ateria heti aamusta.

– Vähemmän syöminen hidastaa aineenvaihduntaa, eli poltat vähemmän kaloreita kuin ennen, toteaa ravitsemuskonsultti Michelle Adams-ArentBusiness Insider's -sivuston videolla.  

Adams-Arentin mukaan kaloreita vähentämällä kehomme luulee, että olemme nälkäkuoleman partaalla, minkä vuoksi se tekee kaikkensa pitääkseen painon samassa lukemassa kuin ennenkin. 

– Kehosi tarkoitus on pitää sinut hengissä. Ei sitä kiinnosta, miltä haluat näyttää. 

Adams-Arent kehottaa muokkaamaan ruokavaliota hieman ja pudottamaan kalorimäärää vähän, mutta lisäämään liikuntaa – eikä siinäkään pidä liioitella. Näin rasvaprosentti pienenee naisen mukaan tehokkaimmin. 

– Lisäksi on äärettömän tärkeää kiinnittää huomiota riittävään uneen. Tutkimusten mukaan se miten ja milloin nukumme vaikuttaa päivän aikana kuluttamaamme kalorimäärään. 

Katsomo-video ei ole saatavilla

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme