Mainos
Mainos

Taltuta nälkä! 5 keinoa kilojen karistamiseen

Näillä näppärillä painonpudotusvinkeillä kuljet kohti solakampaa suvea.

Haluatko hoikemman varren ja tasapainoisemman mielialan? Lopeta vatsan alituinen kurina näillä vinkeillä – tunnet olosi pian kylläisemmäksi.

1. Mausteisempaa elämää

Mausta ruokasi rohkeasti. Vaikka miedompi maku voi tuntua laihduttajalle otollisemmalta vaihtoehdolta, mausteiset ruoat lähettävät aivoille vahvempaa viestiä siitä, että olet kylläinen.

2. Omena päivässä...

... pitää ehkä lääkärin loitolla, mutta tekee se paljon muutakin! Aloita ateriasi omenalla ja – tutkimuksen mukaan – tulet syöneeksi vähemmän kuin mitä muuten söisit. Omenan hyvä kuitupitoisuus voi olla syy tähän ilmiöön.

Muista, ettei omenasose tai -mehu ole sama asia kuin kokonainen hedelmä. Appetite-lehdessä julkaistun tutkimuksen mukaan ihmiset, jotka söivät kokonaisen omenan 15 minuuttia ennen pasta-ateriaa, tulivat syöneeksi 15 prosenttia vähemmän kilokaloreita kuin ne, jotka kokonaisen hedelmän sijaan söivät sosetta tai mehua.

3. Tiedätkö, mitä on kylläisyys?

Saatat olla kylläinen, mutta et vain tiedosta sitä ja jatkat syömistä. Muistathan, että aivoilla kestää noin 20 minuuttia rekisteröidä kylläisyyden tunne? Pidä siis taukoa aterian jälkeen ja odottele hetki ennen kuin syöksyt seuraavan annoksen kimppuun.

4. Tutustu chia-siemeniin

Chia-siemenet sopivat salaatteihin, keittoihin ja smoothieisiin. Ne turpoavat päästessään kosketuksiin nesteen kanssa, joten niillä kestää pitkään kulkea ruoansulatuselimistön läpi. Jos syöt chia-siemeniä sadan kilokalorin edestä, pysyy nälkä luultavasti kauempaan poissa kuin jos söisit jotain muuta ruokaa saman kalorimäärän verran.

5. Huijaa vähäkalorisilla ruoilla

Jättikokoisen voileivän sijaan syö pieni leipä, salaatti, hedelmä ja juo kupposellinen teetä. Kun ateriasi koostuu monesta, erilaisesta vähäkalorisesta ruoasta, huijaat itseäsi luulemaan, että syöt todellisuutta enemmän.

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme