Mainos
Mainos

Tämän oluen suosio yllätti Sinebrychoffin – tietyt suomalaiset hamstraavat juomaa

Yksi tietty tuote on yllättänyt Sinebrychoffin suurella suosiollaan.

Helsingin IFK:n ja Sinebrychoffin 30-vuotisen yhteistyön kunniaksi tuotantoon otettu HIFK-olut on yllättänyt suosiollaan.

HIFK-olutta ostetaan ympäri Suomea

Voisi kuvitella, että helsinkiläisseuran logolla varustettua oluttölkkiä myytäisiin vain Etelä-Suomessa, mutta tuote on osoittautunut suosituksi myös muualla Suomessa.

TIESITKÖ? HIFK-olut otettiin tuotantoon urheiluseuran ja Sinebrychoffin 30-vuotisen yhteistyön kunniaksi. Puolen litran tölkissä on IFK:n logo ja tekstit ”Bisse från Stadi” ja ”Kaikkea pahaa vastaan” sekä selostus yhteistyöstä stadin slangilla.

– Yllättävän paljon muualtakin maasta tulee kyselyitä meille, Sinebrychoffin tuotekehityspäällikkö Saara Pöyri kertoo Makuja.fi:lle.

– Tuote on varmasti monille kannattajille sellainen, että he hamstraavat sitä, jotta voivat juoda sitä koko lätkäkauden ajan, Sinebrychoffin olutasiantuntija Aniko Lehtinen epäilee.

Ainoa ero tavallisen Koff-tölkin ja HIFK-tölkin välillä on ulkonäkö. Lehtinen huomauttaakin, että pakkauksella on valtava merkitys siinä, kuinka tuotteet tekevät kauppansa.

– Pakkaus on ihan älyttömän tärkeä, Lehtinen toteaa.

Myös MM-kisaolut teki kauppansa

Urheilu ja olut on liitetty toisiinsa myös aiemmin Suomessa lukuisia kertoja. Toinen menestystarina oli Hartwallin Helsingissä ja Tukholmassa järjestettyjen jääkiekon MM-kisojen kunniaksi lanseerattu Karjala MM2012-kisaolut.

– Kisat vaikuttavat myönteisesti Karjala-oluen myyntiin. Selvä piikki näkyy vuosittain, Hartwallin kategoriamarkkinointijohtaja Meri Vainikka kertoo.

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme