Mainos
Mainos

Tässäkö suomalaisten uusi juustosuosikki? Laihduttajat arvostavat

Suomalaiset kuluttajat kaipaavat juustolta ennen kaikkea makua, mutta myös helppokäyttöisyyttä.

Suomalaiset kuluttajat ostavat juustonsa yhä useammin valmiina viipaleina palajuuston sijaan, selviää Valion teettämästä tutkimuksesta. Viipaleiden suosio on kasvussa, sillä ne mielletään helpoiksi ja nopeiksi käyttää.

Toiveena ohuet viipaleet

Kuluttajilta löytyy toiveita yhä kasvavaan juustoviipalevalikoimaan. Valion kuluttajatestissä kuluttajat toivoivat juustosiivujen olevan nykyistä ohuempia.

Ohuen ohuiden viipaleiden arvioitiin olevan maultaan parempia, ja suutuntumaltaan paksuja siivuja miellyttävämpiä. Aivan ohuet viipaleet ovat monille tuttuja jo leikkelehyllyltä.

– Leikkeleissä ohuen ohuus on jo oletus. Uskomme, että juustoissa ollaan menossa samaan suuntaan, kategoriapäällikkö Teea Björklund Valiolta vahvistaa.

Laihduttajat suosivat

Ohuet juustot ovat arvostettuja etenkin painoaan tarkkailevien kuluttajien keskuudessa. Ohuet viipaleet sisältävät tietysti painonsa vuoksi kaloreita tavallisia siivuja vähemmän.

Myös pakkauksien riittoisuus on lisännyt ohuiden viipaleiden kysyntää. Ohuiden juustoviipaleiden pakkauksissa on tavallisesti noin kaksinkertainen määrä siivuja tavanomaiseen verrattuna.

Suuren kysynnän vuoksi viipalejuustojen valikoima on laajentunut. Valmiiden viipaleiden osuus leivän päälle laitettavista juustoista on Suomessa tällä hetkellä hiukan alle viidenneksen. 

Valio toteutti keväällä 2014 juustoviipaleiden kuluttajatestin (Research Insight Finland), josta suomalaisten mieltymykset selvisivät.

Lähde: Valio

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme