Mainos
Mainos

Tehosta vastustuskykyäsi näillä ruoilla – kokeile heti!

Flunssakausi jyllää ja kaataa monet sänkyyn, mutta onneksi omaan vastuskykyyn voi jonkin verran vaikuttaa. Syö näitä Foxnewsin listaamia ruokia ja tehostat kehosi puolustuskykyä.

Monipuolinen ruokavalio tehostaa vastustuskykyä ja auttaa ehkäisemään flunssaa. Kokeile näitä ruokia!

Kanakeitto

Kanakeitto on maukasta syötävää silloin, kun kurkku on kipeä, ja liemineen se myös nesteyttää tehokkaasti kuumeista kehoa.

Nebraskan yliopistossa tehdyn tutkimuksen mukaan keitosta saattaa olla hyötyä myös flunssan ehkäisyssä. Jos haluat tehostaa vastuskykyäsi mahdollisimman paljon, lisää keittoosi oreganoa, valkosipulia, korianteria ja sipulia.

Parsakaali

Parsakaali sisältää muun muassa A- ja C-vitamiineja sekä antioksidantteja, jotka kaikki tehostavat kehon vastustuskykyä.  

Jogurtti

Hyvän bakteeritasapainon ylläpito tehostaa ruoansulatusta ja antaa lisätehoa vastustuskyvylle. Hyviä bakteereja on helppo syödä hapanmaitotuotteiden, kuten jogurtin muodossa.  

Maitotuotteissa on myös D-vitamiinia, joka saattaa auttaa flunssan ehkäisemisessä ja sen keston lyhentämisessä.

Kala

Kalan omega-3-rasvahapot ehkäisevät sydänsairauksia ja kehon tulehdustiloja. Journal of Leukocyte Biologyn tutkimuksen mukaan rasvahapot saattavat myös tehostaa vastustuskykyä. Omega-3-rasvahappoja löytyy rasvaisista kaloista, kuten lohesta ja sardiineista.

Sienet

Sienien on jo pitkään tiedetty vahvistavan elimistön puolustusjärjestelmään. Sienet sisältävät muun muassa seleeniä, B-vitamiineja sekä antioksidantteja, jotka kaikki auttavat pitämään kehon vahvana. Lisää sieniä esimerkiksi pastakastikkeeseen, munakkaisiin ja keittoihin.

Tee

Suositpa sitten vihreää tai mustaa teetä, vastustuskykysi kiittää. Molemmat teelaadut sisältävät antioksidantteja, jotka ehkäisevät sairastumiselta.

Lähde: Foxnews

MTV LIFESTYLE

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme