Mainos
Mainos

Thai-ravintola sai röyhkeää palautetta asiakkaalta – ravintoloitsija laittoi vastauksessaan jauhot suuhun: ”Me emme pyydä anteeksi”

Kun Isossa-Britanniassa sijaitseva thairavintola sai asiatonta palautetta TripAdvisor-sivustolla, ravintoloitsija vastasi samalla mitalla takaisin!

Nimimerkki Levace päätti antaa ravintolalle suorasukaista palautetta hotelli- ja ravintola-arvosteluista tunnetulla TripAdvisor-sivustolla. Koska palaute oli otsikosta lähtien loukkaavaa, päätti So Thai -ravintolan ravintoloitsija Thitapha Martin oikaista töykeän asiakkaan väitteet. Asiakas otsikoi arvionsa muotoon: ”Tyypillistä thaimaalaista laiskaa asennetta brittiasiakkaita kohtaan tänä päivänä”.

So Thai -ravintola on ollut avoinna Ison-Britannian Gloucesterissa vuoden verran uuden omistajan toimesta ja kerännyt TripAdvisorissa 447 arvioita, joista 359 on antanut arvion erinomainen. So Thai on suosittu thairavintola paikallisten keskuudessa.

Ravintoloitsija taisi todella laittaa arvostelijalle jauhot suuhun, sillä arvio on sittemmin poistettu sivustolta.

Asiakkaan loukkaava arvio: "Tyypillistä laiskaa thaiasennetta"

"Mitä minä palautteellani haen? No, 20 vuotta sitten, kun kävi thairavintolassa, ruoka oli melko hyvää ja keskittyi yksityiskohtiin. Oli hienoja kaiverrettuja vihanneksia ja todellista thairuokaa.

Nykypäivänä monet ravintolat tuntuvat tarjoavan sitä, mitä he uskovat englantilaisten haluavan syödä: tylsää ruokaa, valmiskastikkeita jne.

Tältä paikalta odotin jotain erityistä Tripadvisorin palautteiden perusteella. Voin vain olettaa, että tämän paikan asiakkaat eivät koskaan ole käyneet Thaimaassa ja kokeilleet "aitoa ruokaa".

So Thai -ravintolan sisäänkäynnin jälkeen astutaan aulaan, jossa voit istuskella ja juoda odotellessasi. Ensivaikutelma on huono, mutta alakerran ruokasali vanhassa kellarissa on oikein kiva.

Sinä iltana, kun me kävimme syömässä, palvelu oli todella, todella hidasta, tarjoilijamme näytti tylsistyneeltä tai väsyneeltä. Joka tapauksessa alkupalaksi Plaa Tord Mun, tylsiä rapukakkuja 5/10 ja Kna Non Jeen Tord joten kuten ansaitsee kutosen.

Minun 330 millilitran Chang-olueni tuli suoraan hanasta. Ei pullosta, kuten neuvoin. Ei mitään erikoista. 4/10. Tätä olin todella odottanut, sillä olut tekee illallisen Thaimaassa ja maksaa siellä vain 50 penceä! Laab-kanasalaatti, joka on mausteista kananjauhelihaa. MITEN TÄMÄ OLI NIIN PAHAA?????? Ei mausteista, ei tulista, vaan ennemmin makeaa. Todella pielessä.

Sitten Gaeng Massaman, lammasta kastikkeessa, joka oli ihan maukasta, mutta kastike oli kuin currykastiketta suoraan pussista. Ei todellakaan kunnon massamania. Ja lampaan kare ei oikeastaan kuulu edes thaimaalaiseen keittiöön.

Voisinko suositella ravintolaa, ehdottomasti en.

Kumppanillani on thaimaalaisia ystäviä ja tunnemme Thaimaan maut. Ja ne todella puuttuivat ateriastamme. Todellinen pettymys."

Ravintoloitsijan vastaus: Olet loukannut koko Thaimaan kansaa

"Kiitos, kun käytit aikaasi ravintolamme arvosteluun. Sinun neljä ensimmäistä sanaasi todellakin summaavat tarkan arvostelusi – mitä oikeastaan ajat takaa?

Myönnämme, että meillä ei tarjoilla "hienoja kaiverrettuja vihanneksia", kuten olet saanut thairavintoloissa 20 vuotta sitten. Ajat ovat menneet eteenpäin ja olen todella yllättynyt, että lautaseltasi puuttunut orkidean muotoinen porkkana sai sinut näin tolaltasi.

Annoit arvostelullesi otsikon "tyypillistä laiskaa thaiasennetta". Et ole vain loukannut tällä kahdeksaa ravintolamme thaimaalaista työntekijää sekä kumppanisi thaiystäviä, vaan koko Thaimaan kansaa. Kuinka röyhkeää sinulta ja se selittää kyllä koko arviosi sävyn.

Arviosi sisälsi monta epätarkkuutta, joten anna minun valaista asiaa:

Me tarjoilemme autenttista thairuokaa, jollaista saa Keski-Thaimaassa, ja jonka kokkaa thaimaalainen kokkimme, joka on alueelta kotoisin. Hän tekee KAIKKI kastikkeet alusta asti itse käyttäen tuoreita raaka-aineita. Kaikki ruoat tehdään tilauksesta. Kalakakut tehdään ravintolassa tuoreesta kalasta ja kotitekoisten tahnojen reseptit ovat autenttisia thaimaalaisia reseptejä. Me emme pyydä anteeksi sitä, että ruokamme autenttinen maku ei sovi juuri sinun makunystyröillesi tai maistu siltä, miltä kalakakut ovat maistuneet vuosia vuosia sitten.

Myymme vain yhtä olutta hanasta, Singhaa. Siksi juomasi Chang-olut tuli varmasti pullosta. Meidän tietojemme mukaan Chang-olutta ei edes Britanniassa ole enää saatavilla hanasta. Annoit Changille arvion 4/10. Chang on Thaimaan ja koko Kaakkois-Aasian suurin olutbrändi, olen todella yllättynyt sinun thairuoan ja -juomien tietämyksestäsi. Ehkä makunystyräsi olisi kaivannut lämmintä ja heikkolaatuista olutta, jota vielä 20 vuotta sitten yleisesti thairavintoloissa tarjoiltiin. Niissä ravintoloissa, joista sai myös hienoja kaiverrettuja ananaksia ja vesimeloneja.

Haukuit meidän aulaamme tässä hienossa vanhassa rakennuksessa. Ymmärrän, että tämä moderni alue, joka on hienovaraisesti sisustettu perinteisillä Thaimaasta tuoduilla esineillä ja huonekaluilla ei viehätä sinua. Se on kaukana muovikukista, jotka pönöttivät ennen vanhaa vesiputouskuvien ja kalamaljojen vieressä thaimaalaisissa ravintoloissa 20 vuotta sitten.

On harmillista, että päätit loukata kaikkia muita asiakkaitamme vihjailemalla, etteivät he tiedä mitään thaimaalaisista mauista, koska eivät ole vierailleet Thaimaassa. Voin vakuuttaa, että moni heistä on vieraillut. Ne asiakkaat, jotka eivät vielä ole olleet onnekkaita ja lomailleet Thaimaassa arvostavat meidän ruokamme autenttisia makeita, happamia, suolaisia ja tulisia makuja.

Vaikuttaisi siltä, että perustat thairuokatuntemuksesi siihen, että kumppanillasi on thaimaalaisia ystäviä. Jos vietät aikaa heidän kanssaan, olen varma, että kertoisivat sinulle thaimaalaisten makujen vaihtelevan alueellisesti – mutta ehkä loukkauksesi jälkeen he eivät enää viitsi sitä tehdä.

Tulevaisuudessa kannattaisi ehkä hillitä röyhkeää, kaikkitietävää ja loukkaavaa asennetta. Jos sinulla on mitä tahansa huolia tai murheita ravintolassa syödessäsi, juttele suoraan ravintolan omistajalle paikan päällä. Se antaa omistajille tilaisuuden oppia tai saada vinkkejä siitä, miten palvelukokemusta voisi parantaa.

Viimeiseksi, olen kuullut, että Loyd Grossman myy thaimaalaista vihreää currya purkissa. Se ei maksa ihan 50 penniä, mutta se voisi sopia makunystyröillesi täydellisesti. Jos ostat sen vielä supermarketin itsepalvelukassalta, sinun ei tarvitse murehtia siitä, että loukkaisit ketään."

Lähde: Mirror

***

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme