Mainos
Mainos

Tiesitkö? Peruna on oikea terveyspommi!

Jokaisen kannattaa viimeistään nyt lisätä peruna ruokavalioonsa.

Osa ajattelee, että peruna on vaan turvottava raaka-aine. Tämä monipuolinen ruoka-aine sisältää kuitenkin runsaasti erilaisia terveysvaikutuksia.

Sisältää B6-vitamiinia

Peruna sisältää B6-vitamiinia, jonka saanti on äärimmäisen tärkeää erityisesti sairaana, raskaana tai muutoin kovan fyysisen rasituksen aikana. B6-vitamiini edistää muun muassa veren punasolujen muodostumista.

Sisältää C-vitamiinia

Peruna sisältää C-vitamiinia, joka muun muassa edistää immuunijärjestelmän toimintaa, raudan imeytymistä kehoon ja hermoston toimintaa. C-vitamiinin saanti myös estää väsymystä ja uupumista.

Sisältää D-vitamiinia

Makoisa raaka-aine sisältää myös D-vitamiinia, joka edistää kalsiumin normaalia imeytymistä ja sen hyödyntämistä, mikä puolestaan edistää luiden ja hampaiden pysymistä normaaleina.

Sisältää rautaa

Raudanpuute ilmenee anemiana matalan hemoglobiinin seurauksena, joten on äärimmäisen tärkeää saada tarpeeksi rautaa. Onneksi myös tätä saa perunasta.

Sisältää magnesiumia

Jokainen tekemämme liike tarvitsee magnesiumia, sillä se vaikuttaa lihasten ja hermoston normaaliin toimintaan. Onneksi perunaa syömällä varmistamme osan magnesiumin saannista.

Sisältää kaliumia

Kaliumin puutosoireita ovat lihasheikkous ja sydämen toimintahäiriöt, joten muista maiskutella perunaa aina aika ajoin.

Monipuolinen

Perunasta voi valmistaa lähestulkoon mitä tahansa ruokia. Katso hyviä ruokavinkkejä täältä.

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme