Mainos
Mainos

Tomi Björck nostatti possun suosiota – uutta yhteistyötä luvassa

HK Ruokatalo on solminut yhteistyösopimuksen ravintoloitsija ja keittiömestari Tomi Björckin kanssa.

Ravintoloitsija ja keittiömestari Tomi Björck jatkaa kokki Jyrki Sukulan jalanjäljillä ja ryhtyy yhteistyöhön HK Ruokatalon kanssa. Björck näkyy jatkossa HK Rypsiporsas -tuotteiden markkinoinnissa ja mainonnassa.

HK:lla uskotaan, että porsaanlihan suosio kasvaa tulevaisuudessa entisestään. Se on jo nyt palannut huippuravintoloiden ruokalistoille.

– Porsaanlihan mielikuva yleisellä tasolla on viime aikoina parantunut huimasti. Ennen kaikkea mielikuvan parantumiseen on vaikuttanut porsaanlihan paluu ravintoloiden ruokalistoille, kertoo HK Ruokatalon markkinointijohtaja Mikko Järvinen.

– Yhteistyö huippuravintoloitsija Tomi Björckin kanssa sopii hyvin ajan henkeen. Tomi Björck on ollut yhtenä päätekijänä luomassa porsaanlihan uutta tulemista, nostamalla possua pääraaka-aineeksi ravintoloidensa suosikkiannoksiin, jatkaa Järvinen.

Rypsiporsas eroaa tavallisesta porsaanlihasta siinä, että porsaille annetaan ainoastaan kotimaista viljaa ja rypsiä tarkan ruokintasuunnitelman mukaan. Tämä mahdollistaa HK:n mukaan sen, että lihassa on pehmeämpi rasvanlaatu.

Rypsiporsas tuotiin markkinoille Suomessa helmikuussa 2011. Tuotekehittelyssä oli mukana muun muassa kokki Jyrki Sukula. Tuotteen tavoitteena oli ennen kaikkea vähentää kovaa rasvaa suomalaisten lautasilta, mutta myös parantaa porsaanlihan huonontunutta kuluttajamielikuvaa ja korjata porsaanlihan laskuun kääntynyttä kulutusta..

(MTV LIFESTYLE)

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme