Mainos
Mainos

TOP 3: Nämä yllättävät ruoat auttavat torjumaan flunssan

Immuunipuolustus suojaa meitä flunssalta, mutta tiesitkö, mitkä yllättävät ruoka-aineet voivat auttaa vahvistamaan kehon luontaista puolustusmekanismia?

Flunssakausi jyllää parhaimmillaan, mutta tietyt ruoka-aineet voivat ravintoainepitoisuutensa vuoksi auttaa vahvistamaan immuunipuolustusta ja välttämään parhaimmillaan flunssan kokonaan.

1. Bataatti

Erityistä: Sisältää paljon A-vitamiinia

Bataatit saavat oranssin värinsä antioksidantista nimeltä beetakaroteeni. Beetakaroteeni muuttuu kehossa A-vitamiiniksi, joka parantaa immuunipuolustusta ja auttaa elimistöä taistelussa tulehduksia vastaan.

2. Punainen liha

Erityistä: Sisältää paljon sinkkiä

Sinkki tunnetaan immuunipuolustusta vahvistavista vaikutuksistaan. Yhdestä pihvistä vähärasvaista naudanlihaa saa puolet päivittäisestä sinkin tarpeesta. Ruokatieto.fi-sivusto muistuttaa kuitenkin, ettei lihavalmisteita ja punaista lihaa ravintosuositusten mukaan ei tulisi käyttää 500 grammaa enempää viikossa.

3. Ruusukaali

Erityistä: Sisältää paljon liukenevia kuituja

Flunssan voi onnistua välttämään syömällä monipuolisesti lisukkeeksi sopivaa ruusukaalia Ruusukaali on monikäyttöinen kasvis, joka voi suojata elimistöä viruksilta. On saatu viitteitä siitä, että ruusukaalin sisältämät liukenevat kuidut vähentävät myös elimistön tulehduksia.

Lähteet: blackdoctor.com, ruokatieto.fi, terveysvatsa.fi

MTV LIFESTYLE

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme