Mainos
Mainos

TOP6: Ruoat, jotka nuorentavat – vältä sen sijaan tätä

Mitkään purkit ja voiteet eivät auta, jos ruokavalio on rempallaan, mutta terveellisistäkin ruoista on osattava valita oikein. Kokosimme listan ruoka-aineista, jotka tekevät hyvää niin sisäisesti kuin ulkoisestikin.

Ikääntyäkseen kauniisti iho tarvitsee paljon antioksidantteja. Oikein valittu ravinto vaikuttaa myös muuhun kuin ryppyihin, sillä se voi auttaa muun muassa muistiasi pelaamaan paremmin ja auttaa sinua ehkäisemään iän mukanaan tuomia sairauksia.

1. Värikkäät kasvikset ja hedelmät

Syö väriä, jos haluat ikääntyä kauniisti! Valikoi lautasellesi useita värikkäitä kasviksia, ne auttavat ihoasi voimaan paremmin.

2. Lehtivihreä

Paljon lehtivihreää sisältävät ruoat, kuten salaatit ja yrtit, auttavat ihonhoidossa. Pyöräytä niistä vaikkapa vihersmoothie joka aamu ja lisää joukkoon herkullisia marjoja ja tilkka maitoa tai vettä. Vihersmoothie ei välttämättä kuulosta erityisen herkulliselta, mutta esimerkiksi salaatinlehdet eivät maistu pahemmin marjojen joukosta.

3. Pähkinät, mantelit ja avokado

Nämä luonnon tehopillerit sisältävät paljon ravintoaineita, mutta myös paljon hyvää tekevää rasvaa, joka auttaa sinua pitämään ihosi kunnossa.

4. Kalat

Esimerkiksi hyviä rasvoja sisältävä lohi on kauniin ihon ehdoton ystävä.

5. Papuja ja herneitä

Pavut ja herneet ovat pähkinöiden tapaan luonnon pieniä ihmepillereitä, sillä niihin on koostaan huolimatta pakattu runsaasti ravintoaineita.

6. Vesi

Juo riittävästi vettä! Älä kuitenkaan lipitä sitä liikaa, sillä se voi nopeasti kääntyä sinua vastaan. Noin 1,5–2 litraa päivässä on hyvä määrä.

Vältä eineksiä ja pikaruokaa!

Syömällä runsaasti tyydyttyneitä rasvoja ja tärkkelystä, teet kauneudellesi karhunpalveluksen. Ne nimittäin vaikuttavat paitsi terveyteesi myös kauneuteesi.

(MTV3)

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme