Mainos
Mainos

Tuleeko syöpöteltyä liikaa? Lue nämä vinkit ennen lounastaukoa!

Usein työpäivän aikana lounashetken aikana tulee syöpöteltyä kiireellä jotain rasvaista ja nopeaa. Ennen lounastaukoa kannattaa kuitenkin juoda lasillinen vettä ja ottaa huomioon myös viisi muuta vinkkiä, jotka pitävät kilot kurissa.

Lue kaikki, mitä sinun pitää tietää lounaalla painonpudotuksesta.

1. Juo vettä

Ennen lounasta kannattaa juoda lasillinen vettä, koska silloin liiallinen nälän tunne katoaa. Tällöin et herkuttele niin nopeasti ja paljon kuin muutoin.

2. Pakkaa eväät

Aina ei voi olla varma kuinka paljon kilokaloreita kahviloiden ja ruokaloiden annokset sisältävät. Kannattaakin pakata eväät mukaan ja laskea paljon kaloreita annoksesi sisältää.

3. Syö kuituja ja proteiineja

Kuidut ja proteiinit pitävät nälän loitolla pitkään, joten sinun ei tee mieli napata ylimääräisiä kilokaloreita pienten naposteltavien muodossa.Lue myös: Tiesitkö? Näitä ravintorikkaita vihanneksia lautaselle kannattaa laittaa

4. Poistu työpöydän ääreltä

Et kiinnitä tarpeeksi huomiota ruokaasi, kun tuijotat tietokoneesi ruutua tai teet muutoin töitä ruokailun aikana. Tällöin aivosi eivät pysty varsinaisesti rekisteröimään jokaista maistuvaa haarukallista ja mielesi tekee takuulla herkutella enemmän ruokailun jälkeen. Lue myös: 5 syytä – älä koskaan syö lounasta työpöydän ääressä

5. Kaikkea ei ole pakko syödä

Muista, että sinun ei tarvitse syödä lautasta tyhjäksi, jos olosi on jo täysi. Voit pakata ruoan mukaasi ja syödä sen sitten, kun nälkä taas yllättää. Nauti ruoasta rauhassa ja kiinnitä huomiota jokaiseen suupalaan ja nälkä pysyy kaukaisuudessa kauemmin.

6. Päätä annos makupalaan

Lounas kannattaa päättää pieneen makupalaan, jotta olosi on tyytyväisempi.

Lähde: Fit Sugar 

Oletko Suomen paras grillaaja? Hae mukaan Grillikuume-sarjaan täältä!

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme