Mainos
Mainos

Tuliko herkuteltua viikonloppuna? Näin pääset takaisin ruotuun

Jos viikonloppu on kulunut herkutellen, kannattaa seuraava viikko aloitta terveellisimmillä valinnoilla.

Kaikilla on hetkiä, kun herkuttelulle ja mässilylle joutuu antamaan periksi. Seuraavana päivänä olo saattaa kuitenkin olla kurja. Jos kulunut viikonloppu on kulunut ruoan ja juominkien parissa, kokeile palautumiseen seuraavia vinkkejä heti huomenna.

1. Nauti oikeista raaka-aineista koostettu mehu

Valmista itsellesi runsaasti hedelmiä ja vihanneksia sisältävä mehu. Vaihtoehtoja on monia, mutta voit kokeilla esimerkiksi lehtikaalia, appelsiinia, omenaa, porkkanaa ja päärynöitä. Jos ostat mehun valmiina, varmista että se on 100-prosenttisesti mehua ilman lisättyjä makeutus- tai säilytysaineita. 

2. Syö lounaaksi salaatti

Nauti lounaaksi herkullinen salaatti, joka voi sisältää vaikkapa rucolaa, oliiveja, artisokan sydämiä ja seesaminsiemeniä. Tummat lehtivihannekset auttavat sisältämänsä klorofyllin ansiosta puhdistamaan maksaa luonnollisin keinoin. Oliiveista saat rautaa ja E-vitamiineja ja artisokan sydämet auttavat sulattamaan rasvaa. Seesaminsiemenet auttavat madaltamaan huonoa kolesterolia ja lisäksi saat niistä niasiinia. Nauti salaatin kanssa suuri lasillinen vettä.

3. Älä sorru päivällisellä valmisruokiin

Valmista päivällinen itse. Älä sorru kaupasta ostettaviin helppoihin ja nopeisiin, mutta täynnä säilytysaineita ja teollisia ainesosia sisältväiin eineksiin. Voit tehdä kotonakin nopeita ja helppoja ruokia. KOKEILE VAIKKA TÄTÄ: Hanna Sumarin superhelppo resepti: Pastakastike valmistuu minuutissa!

4. Juo paljon vettä!

Tähtää ainakin siihen, että joisit pari litraa vettä päivän aikana. LUE MYÖS: Juotko liian vähän vettä? Näillä keinoilla kumoat lisää lasillisia

LUE MYÖS: 

Lähde: MindBodyGreen

MTV LIFESTYLE

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme