Mainos
Mainos

Tuplaa tämä – ja poltat tutkitusti enemmän rasvaa!

Proteiinin määrän tuplaaminen ruokavaliossa lisää tutkimuksen mukaan huomattavasti poltetun rasvan määrää.

Ttutkimusten mukaan proteiinipitoinen ruokavalio edistää huomattavasti painonpudotusta. The FASEB Journal -lehdessä julkaistu tutkimus paljastaa, että ne laihduttajat, jotka tuplaavat syömänsä proteiinin, polttavat enemmän rasvaa ja säilyttävät enemmän lihasmassaa kuin laihduttajat, jotka syövät proteiinia suositellun määrän.

Tutkimukseen osallistunut koeryhmä noudatti 31 päivän ajan ruokavaliota, joka sisälsi joko suositellun määrän proteiinia, kaksin verroin proteiinia tai kolminkertaisen määrän proteiinia. Tutkimuksen lopussa huomattiin, että kaikki olivat pudottaneet painoaan keskimäärin saman verran. Ne ihmiset, jotka olivat nauttineet proteiinia tuplamäärän, olivat kuitenkin polttaneet rasvaa eniten – jopa 70 prosenttia heidän pudottamastaan painosta oli rasvaa.

Proteiininsa kolminkertaistaneiden koeryhmäläisten pudottamasta painosta 63,6 prosenttia oli rasvaa. Suositeltua proteiinimäärää noudattaneiden koehenkilöiden pudottama rasvamäärä oli vain 41,8 prosenttia pudonneesta kokonaispainosta.

Proteiinin syöminen voi nopeuttaa vauhtia, jolla keho rakentaa uutta lihasta treenin jälkeen. Mitä enemmän lihaksia on, sitä enemmän energiaa keho polttaa levossa.

Proteiinin lisäämisen myötä tulisi kuitenkin vähentää hiilihydraattien ja rasvan määrä, jottei kokonaiskalorimäärä kasva liian suureksi. Runsasproteiinisia ruokia ovat esimerkiksi broileri, juusto, kala ja kananmuna. Esimerkiksi 68-kiloiselle ihmiselle suositellun proteiinimäärän tuplaaminen tarkoittaisi noin 110 grammaa proteiinia päivässä.

(MTV LIFESTYLE)

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme