Mainos
Mainos

Unohda perunalastut! Vähäkaloriset porkkanasipsit taltuttavat suolaisenhimon

Perunalastuille on taas keksitty terveellisempi vastine. Vaali terveyttäsi ja kokeile perinteisten sipsien sijaan porkkanasta tehtyjä herkkuja!

Etkö voi lakata himoitsemasta perunalastuja? Jos kaipaat sipseille terveellisempää vastinetta ja lehtikaali- ja pinaattisipsit on jo kokeiltu, kokeile seuraavaa POPSUGAR FitnessinJenny Sugarin luomaa reseptiä. Uunissa kypsennetyt porkkanalastut ovat paljon terveellisempiä kuin perinteiset sipsit.

A- ja C-vitamiinin sekä kuidun lisäksi porkkanat sisältävät antioksidantteja, jotka voivat vähentää syövän riskiä ja tehdä hyvää immuunijärjestelmälle. Lisäksi porkkanoiden luonnollinen makeus yhdistettynä ripaukseen suolaa tarjoaa herkullisen suolaisenmakean maun, jota on vaikea vastustaa. Koko reseptissä on yhteensä vain 79 kilokaloria ja kuitua 4,1 grammaa. Kokeile!

Porkkanalastut

Tarvitset:

2 isoa tai 3 keskikokoista porkkanaa

1/2 teelusikallista oliiviöljyä

1/8 teelusikallista merisuolaa

Tee näin:

1. Esilämmitä uuni 175-asteiseksi.

2. Pese ja kuori porkkanat. Pilko porkkanat käyttäen mandoliinia tai veistä: käännä porkkana ja leikkaa ne vinottain saadaksesi ovaalinmuotoisia paloja. Jos palat ovat liian paksuja, niistä tulee pehmeitä rouskuvien sijaan.

3. Laita porkkananpalat kulhoon ja sekoita niihin oliiviöljy ja suola.

4. Asettele porkkanat yhteen kerrokseen leivinpaperille pellin päälle.

5. Laita pelti uuniin ja kypsennä porkkanoita 15–20 minuuttia tai kunnes porkkanat ovat kuivia ja rapeita. Tarkkaile tilannetta etenkin loppua kohden, sillä porkkanat voivat palaa nopeasti.

6. Nauti!

LUE MYÖS:

Katso myös, miten valmistuvat Sasu Laukkosen kotigourmet-porkkanat:

Lähde: Fitsugar

(MTV LIFESTYLE)

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme