Mainos
Mainos

Uskomaton väite: Nämä järjettömät laihdutuskeinot todella tepsivät

Laihdutuskonsteja on yhtä monta kuin laihduttajiakin. Erilaiset painonpudotusvinkit voivat kuulostaa toisinaan todella omituisilta, mutta eri asiantuntijat väittävät näiden järjettömien tapojen todella karistavan kilojasi.

Alla olevien konstien väitetään todella kantavan hedelmää, mutta kovinkaan terveellisiä ne eivät silti ole. Näille dieeteille kannattaakin ryhtyä ainoastaan omalla vastuulla!

Öljyn juominen

The Shangri-La Diet-kirjan kirjoittaja Seth Roberts väittää kirjassaan, että 1–2 ruokalusikallista ekstrakevyttä oliiviöljyä kahdesti päivässä nauttimalla voi onnistua painonpudotuksessa. Robertsin mukaan konstin toiminta perustuu siihen, että tuntemattomia tai mauttomia ruokia syömällä voidaan huijata aivot luulemaan, että henkilö näkee nälkää. Tämä taas puolestaan johtaa nopeampaan kehon oman rasvan palamiseen.

Ei välipaloja

Yleisesti uskotaan, että ihmisten pitäisi syödä viidestä kuuteen pientä välipalaa päivän aikana. Nälkähormoneita tutkineiden tiedemiesten mukaan liian usein syöminen voi kuitenkin tuhota kehosta luonnollisesti tulevat nälän signaalit. Kaiken lisäksi kokoaikainen napostelu saattaa johtaa ihmisiä harhaan, sillä harvoin pysyy todella kartalla siitä, kuinka paljon kaloreita päivän aikana tulee naposteltua.

Karkkien syönti kokkauksen aikana

Ruoan jatkuva maistelu kokkauksen aikana voi tuoda innoikkaimmille kokeille lisäkiloja nopeasti. Asiantuntijat kuitenkin väittävät, että kovien ja voimakasaromisten – esimerkiksi minttujen tai happamien – karkkien imeskely kokkauksen aikana ehkäisee maistelunhimoa pitämällä makuhermosi kiireisinä.

Vain yksi ateria päivässä

Intermittent fasting (suom. pätkäpaasto) on tällä hetkellä ravitsemusmaailman kuuma peruna, ja sen hyvistä vaikutuksista vastustuskykyyn, aineenvaihduntaan ja tietysti painonpudotukseen kohistaan. Kuitenkin yli 24 tunnin syömättömyys voi tuntua pitkältä ja raastavalta, joten voit pyrkiä syömään vain kerran päivässä. Pätkäpaastoa kokeilleiden mukaan alun jatkuvan nälän taltutettuaan ei edes kaipaa pitkin päivää syömistä.

Kakkua aamiaiseksi

Kakun syönti aamupalalla saattaa kuulostaa kaikkien aikojen huonoimmalta dieettivinkiltä, mutta israelilaisyliopiston tutkijoiden mukaan se toimii etenki vaikeasti ylipainoisilla ihmisillä. Tutkijat kertoivat, että kakkua sisältävän proteiini- ja hiilihydraattipitoisen aamiaisen nauttimalla koehenkilöt pitivät paremmin dieetistään kiinni, ja pitivät painonsa pidempään normaalina verrattuna vähäkalorista aamupalaa nauttineisiin. Ongelmaksi saattaa kuitenkin koitua maltti, sillä monet eivät voi rajoittaa kakun syöntiä yhteen palaan.

(MTV3)

Lähde: Shape

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme