Mainos
Mainos

Uskomatonta, mutta totta! Tämän vuoksi kannattaa valita popcornit sipsien sijaan

Raskaan päivän jälkeen tekee usein mieli syödä jotain suolaista tai makeaa. Suolaisten herkkujen suhteen kannattaa ehdottomasti suosia popcorneja sipsien sijaan, jos haluaa välttää ylimääräisiä kilokaloreita.

Nutrition Journal -lehdessä julkaistun tutkimuksen mukaan popcornit vähentävät näläntunnetta. Samaisessa tutkimuksessa kerrotaan, että 7 desilitraa tavallisia popcorneja vastaa kalorimäärältään 9 sipsiä, joten ero on selkeästi päätä huimaava.

Ero ei kuitenkaan ole niin suuri, jos verrataan valmiiksi maustettuja popcorneja tavallisiin sipseihin. Esimerkiksi 100 grammaa Estrellan suolattuja popcorneja sisältää noin 470 kilokaloria, kun taas 100 grammaa Taffelin poimutettuja perunalastuja sisältää 550 kilokaloria. Yhdessä tavallisessa popcornipussissa on noin 90 grammaa popcorneja ja normaalissa sipsipussissa noin 275 grammaa sipsejä.

Toki sipsit sisältävät kilokaloreiden lisäksi myös enemmän hiilihydraatteja ja rasvaa. Jos siis haluat nautiskella jotain suolaista herkkua ja napata samalla mahdollisimman vähän kilokaloreita, valmista popcornit itse ja lykkää sipsien nautiskelua.

Popcorn sisältää paljon kuitua ja antioksidantteja. Epäterveelliseksi popcorn muodostuukin vasta, kun se maustetaan runsaalla suolalla ja rasvalla. Popcornit kannattaakin valmistaa itse, sillä silloin tiedää, että joukkoon ei eksy matkan varrella mitään ylimääräistä. Popcornit maistuvat hyvälle, vaikka niitä ei uitakaan rasvassa ja suolassa. Täältä löydät huikean mikroniksin, jonka avulla voit valmistaa popcornit terveellisellä tavalla.

(MTV LIFESTYLE)

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme