Mainos
Mainos

Vältä turha painonnousu joulun välipäivinä – lue vinkit!

Joulunpyhien aikaan tulee herkuteltua – ja se on sallittua! Jos kuitenkin haluat välttää ylenmääräisen painonnousun mahdollisuuksien mukaan, lue seuraavat vinkit.

Joulun aikaan ei voi luottaa tuttuihin rutiineihin: et ehkä käy kuntosalilla niin ahkerasti, syöt terveellisten ruokien sijaan jouluherkkuja eikä herkuttelu suinkaan ole lopuillaan, vaikka aatto menikin jo. 

Tuskin lihot kahta vaatekokoa uuteenvuoteen mennessä, mutta kokeile näitä vinkkejä, jos haluat edes jotenkuten ylläpitää joulunpyhinä niin terveellistä ruokavaliota kuin mahdollista.

Katso, mitä syöt – suurimman osan ajasta

Jouluherkut ja leivonnaiset ovat välttämätön paha vielä pitkään aaton jälkeenkin. Herkuista on vaikea kieltäytyä kokonaan, joten yritä siis noudattaa 70–30-sääntöä: syö terveellisesti 70 prosenttia ajasta ja syö, mitä haluat, 30 prosenttia ajasta ja todella nauti silloin.

Unohda sormiruoat

Jos pidät sääntönä, ettet syö mitään, mitä voit syödä sormin – tai hammastikulla, säästät mielettömästi kilokaloreita. Unohda siis pähkinät, sipsit ja kaikki pikkupiiraat ja tortut. Kun valitset sellaista ruokaa, jonka syömiseen tarvitaan haarukka ja veitsi, et pysty ahmimaan kilokaloreita sisääsi samaan tahtiin kuin sormin. Poikkeus sääntöön? Pikkuporkkanat ja muut vihannekset ovat sallittuja, kunhan et dippaa niitä mihinkään.

Juo enemmän vettä

Jos joulun välipäivät kuluvat asioilla juostessa ja drinkkejä maistellessa, voit loppujen lopuksi huomata kärsiväsi lievästä nestehukasta. Muista siis tankata tarpeeksi vettä. Se pitää aineenvaihdunnan käynnissä ja tekee olonkin kylläisemmäksi.

LUE MYÖS: 

Lähde: Glamour

MTV LIFESTYLE

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme