Mainos
Mainos

Valvoitko koko yön? Älä tee näitä ruokamokia

Tuliko valvottua yöllä? Älä sorru yleisiin virheisiin seuraavan päivän syömisten ja juomisten kanssa.

Läpi yön valvominen ei tee hyvää kenellekään. Seurauksena voi olla muistiongelmia, painonnousua tai muita terveysvaikeuksia. Mutta joskus ei ole muuta vaihtoehtoa kuin valvoa. Jos huomaat, että on tullut valvottua koko yö töiden, opiskelujen tai juhlimisen vuoksi, kokeile seuraavia vinkkejä, jotta pääset takaisin oikeille raiteille.

Älä sorru herkuttelemaan: Tutkimukset osoittavat, että univajeesta kärsivät ihmiset sortuvat syömään enemmän roskaruokaa ja tulevat syöneeksi näin enemmän kilokaloreita kuin ne ihmiset, jotka saavat tarpeeksi unta. Vaikka mielesi tekisi syödä kaikki maailman croissantit, pizzat ja karkit, sokerit ja jalostetut hiilihydraatit vain pahentavat oloasi.

Älä valitse väärin: Kun nyt tiedät, ettei ihan mitä tahansa kannata syödä, mitä sitten kannattaisi pistää poskeensa valvomisen jälkeen? Vähärasvaiset proteiininlähteet ja luonnollisia sokereita sisältävät ruoat auttavat sinua pysymään energisenä. Napostele pähkinöitä ja tuoreita hedelmiä tai syö vähärasvaista lihaa – pysyt helpommin hereillä!

Älä sorru liikaan kofeiiniin: Kofeiinilla on paljon terveyshyötyjä, mutta on tärkeää, ettet nauti sitä liikaa, sillä se voi aiheuttaa hermostuneisuutta ja levottomuutta. Älä kaada kahvia suurimpaan kahvikuppiin, jonka löydät, vaan juo yksi normaali kahvikupillinen joka kolmas tai neljäs tunti.

Älä unohda vettä: Nestehukka aiheuttaa väsymystä, joten älä pahenna olotilaasi unohtamalla hörppäillä säännöllisesti vettä.

Lähde: Fitsugar

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme