Mainos
Mainos

Varmista hyvät yöunet – syö näitä iltapalaksi

Muutamat ruoka-aineiden yhdistelmät auttavat saavuttamaan täydelliset yöunet.

Juuri ennen nukkumaanmenoa kannattaa syödä ruokia, jotka sisältävät tryptofaania. Tryptofaani on yksi luonnon aminohapoista. Kyseinen aminohappo on serotoniinin ja melatoniinin esiaste. Serotiini ja melatoniini on yhdistetty hyviin yöuniin.

Ennen nukkumaanmenoa kannattaa yhdistellä ruoka-aineita, jotka sisältävät hiilihydraatteja, proteiineja sekä kalsiumia.

Toimivia vaihtoehtoja:

– Maito ja juusto

– Kala, kana ja liha

– Täysjyvää, kuten esimerkiksi muroja ja maitoa

– Munakokkeli

– Myslillä koristeltua jogurttia

– Omenasiivua juuston kera

Vältä

Kannattaa kuitenkin välttää esimerkiksi mausteisia ruokia, alkoholia, sokereita ja kofeiinia sisältäviä tuotteita ennen nukkumaanmenoa, sillä he heikentävät unenlaatua. Älä myöskään juo liikaa nesteitä, ettet vaan joudu juoksemaan vessassa pitkin yötä.

Makuja-sivuston Facebook-fanina luet ensimmäisenä keittiömaailman kuumimmat uutiset, saat ruokablogaajien sekä huippukokkien reseptit ja voit osallistua herkullisiin kilpailuihin! 

Lähde: Lifescript 

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme