Mainos
Mainos

Vastustuskyky kuntoon – kokeile näitä ruokia!

Haluatko parantaa vastustuskykyäsi? Kokeile lisätä ruokavalioosi The Daily Mealin listaamia flunssantorjujia.

Mausteet ja yrtit tekevät ruoasta paitsi maukkaampaa myös tehostavat kehon vastustuskykyä. 

Mustapippuri

Mustapippuri saattaa ehkäistä tulehduksia ja edesauttaa paksusuolen terveyttä. Tätä joka keittiön perusmaustetta kannattaa käyttää rohkeasti ja monipuolisesti ruoanlaitossa.

Cayennepippuri

Cayennepippurin sanotaan olevan antiseptistä, joten seuraavan kerran, kun kärsit kurkkukivusta, sekoita kuuman veden joukkoon pieni määrä cayennepippuria ja sitruunamehua.

Valkosipuli

Valkosipulin sanotaan sisältävän antibakteerisia ominaisuuksia, jotka voivat tehota esimerkiksi flunssaan. Käytä valkosipulia rohkeasti ruoanlaitossa.

Inkivääri

Herkullinen inkivääri auttaa rauhoittamaan ärtynyttä vatsaa. Sen uskotaan myös vähentävän tulehduksia ja lyhentävän flunssan kestoa. Lisää inkivääriä esimerkiksi teen joukkoon.

Oregano

Oreganon sanotaan auttavan kurkkukipuun. Maukas yrtti sopii hyvin esimerkiksi salaatteihin ja tomaattia sisältäviin ruokiin.

Piparminttu

Jos kärsit vatsavaivoista, kokeile juoda piparminttuteetä. Piparmintun sanotaan rauhoittavan ja tasapainottavan vatsaa.

Timjami

Mintun sukuun kuuluva timjamin sanotaan taistelevan bakteereja ja viruksia vastaan. Timjami sopii moneen eri ruokaan, joten pidä maustekaapissasi aina purkki kuivauttua timjamia. 

Kurkuma

Intialainen keittiö pohjautuu vahvasti keltaiseen kurkumaan, jota käytetään hoitamaan vaivoja laidasta laitaan ja ehkäisemään tulehduksia. Kurkuma antaa esimerkiksi riisille kauniin värin. 

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme