Mainos
Mainos

Väsyttääkö? Tällä aamupalalla laitat kehosi käyntiin huonosti nukutun yön jälkeen

Huonot yöunet voivat pilata päiväsi, mutta viisaasti valittu aamupala pelastaa paljon. Tässä aamupalassa yhdistyvät kaikki ne asiat, joita väsynyt kehosi eniten kaipaa. 

Aamupalan väliin jättäminen on yksi pahimmista asioista, joita voit univelasta kärsivälle elimistöllesi tehdä. Nautittu aamupala antaa energiaa, mutta se kirkastaa myös mieltä. Kaikki tuntuu aina vähän helpommalta täydellä vatsalla, vai mitä?

Paras aamupala huonosti nukutun yön jälkeen on The Dailymeal -sivuston mukaan todella yksinkertainen; kananmunia ja paahtoleipää.

Tämän annoksen puolesta puhuu se, että kananmunasta ja leivästä saat jaksamisen kannalta oleellisia ravintoaineita pienessä paketissa. Väsyneelle elimistölle raskas ateria voi olla liian kova pala, mutta liian pieni aamupala saattaa saada vatsasi kurnimaan hyvissä ajoin ennen lounasaikaa.

Sopivassa suhteessa hiilihydraatteja ja proteiinia 

Kaksi kananmunaa ja kaksi palaa paahtoleipää ei annoksena ylikuormita ruoansulatustasi, mutta sisältää sen verran energiaa ja ravintoaineita, että pysyt toimintakykyisenä väsymyksestä huolimatta.

Paahtoleivän sisältämät nopeat hiilihydraatit auttavat sinua pääsemään ulos ovesta, kun taas kananmunien sisältämä proteiini ja rasva auttavat vatsaasi pysymään täytenä seuraavaan ateriaan saakka.

Kananmunat sisältävät myös koliini-nimistä B-vitamiinia, jolla on positiivisia vaikutuksia sydämen, verisuonten ja hermoston toiminnalle. Kananmuna vapauttaa lisäksi oreksiini-hormonia, jolla on tutkitusti virkistävä vaikutus. 

***


Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme