Mainos
Mainos

Vauhtia painonpudotukseen – valitse näitä raaka-aineita aamiaiselle!

Jotta aineenvaihdunnan saa käyntiin, hyvä aamupala on oleellinen osa päivää. Poimi vinkit siihen, mitä aamiaisella kannattaa syödä, mikäli mielii pudottaa painoa!

Popsugar-sivusto listasi yhteen raaka-aineita, joista on hyvä rakentaa terveellistä aamupalaa. Nämä raaka-aineet sopivat kaikki hyvin myös osaksi terveellistä smoothieta.

Pellavansiemenet

Avain kilojen katoamiseen löytyy täyttävistä, vähäkalorisista ruoista, joissa on paljon kuitua. Pellavansiemenet sisältävät sekä liukenevaa että liukenematonta kuitua eivätkäkä smoothieeseen lisätyt rouhitut pellavansiemenet muuta juurikaan juoman makua. Lisäksi pellavasta saat tuikitärkeitä omega-3-rasvahappoja.

Marjat

Hedelmistä saat paljon kuitua, mutta marjat ovat paras valinta. Runsasmarjainen smoothie tarjoaa kuitua ja estää sinua sortumasta naposteluun. Siitä ei myöskään ole haittaa, että mustikoiden syömisen on todettu ehkäisevän vatsarasvaa.

Tofu

Aamupalan on syytä sisältää proteiinia, jos yrität pudottaa painoa. Proteiinista saat pitkäkestoista energiaa, joka estää sinua tarttumasta sokerisiin piristäjiin. Yksi hyvä proteiininlähde on tofu, joka on helposti sulava ja käytännössä mauton eli täydellinen ainesosa smoothieeseen.

Pavut

Älä tuomitse ennen kuin kokeilet! Esimerkiksi tarhapavut kuulostavat oudolta lisältä aamujuomaan, mutta kuten tofu, niistä saat smoothie-juomaasi kermaisen koostumuksen ilman vahvaa makua. Pavuista saat myös kuitua, joka pitää sinut kylläisenä koko aamupäivän.

Kreikkalainen jogurtti

Kreikkalaisesta jogurtista saat niin kalsiumia kuin proteiiniakin, joista kummastaki on apua painonpudotuksessa. Kreikkalainen jogurtti on helppo ainesosa smoothie-juomaan ja maustamaton jogurtti on aina vähakalorisempi vaihtoehto kuin maustettu.

Avokado

Avokadon sisältämät monityydyttymättömät rasvat voivat tehdä ihmeitä näläntunteellesi. Älä kuitenkaan käytä avokadoa liikaa smoothiessasi, sillä se sisältää paljon kilokaloreita.

Pinaatti

Heitä juomaasi baby-pinaattia tai vaikka lehtikaalia. Näin lisäät smoothieseen kuitua, joka pitää sinut kylläisenä ja estää ummetusta. jolloin vatsasikin näyttää litteämmältä.

Saksanpähkinä

Saksanpähkinöistä saat apua painonpudotukseen, sillä ne sisältävät niin proteiinia kuin terveellisiä rasvojakin.

Lähde: Popsugar

 

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme