Mainos
Mainos

Viking Linen aamiaisbuffetissa kaaos – ruokailijoita pyydettiin poistumaan

Maanantaiaamuna Tukholmasta Helsinkiin saapuneella Viking Gabriellalla koettiin poikkeuksellisen ahtaita hetkiä, sillä osa ruokailijoista joutui nauttimaan aamiaisensa seisaaltaan.

Makuja.fi-sivustoon yhteyttä ottanut lukija kertoo Viking Gabriellan aamiaisbuffetissa olleesta tavallista pahemmasta ruuhkasta maanantaina. Monet ruokailijat joutuivat nauttimaan aamiaisensa seisten, sillä istumapaikkoja ei riittänyt läheskään kaikille asiakkaille. Lisää asiakkaita otettiin ruuhkasta huolimatta sisään ravintolaan, eikä tönimiseltä vältytty ihmismassan keskellä eikä jonoissa. Laivan kuulutuksessa kehotettiin ihmisiä poistumaan ravintolasta heti syömisen jälkeen, jotta lisää ihmisiä mahtuu aamupalalle.

Viking Gabriellan ravintolapäällikkö Erica Lehtinen on pahoillaan tapahtuneesta, mutta kertoo ruuhkan olevan yleistä varsinkin kesäkuukausina. 

Keskimäärin tuhat syöjää joka aamu

Aamiasbuffetin ongelmat johtuivat Lehtisen mukaansa kireästä aikataulusta, sillä laivan tuli päästä jatkamaan matkaansa eteenpäin. 

– Kesällä aamiaisbuffet on ollut erittäin täynnä. Varsinkin aamuina kun saavumme Helsinkiin ja kiiruhdamme lyhyen satama pysähdyksen jälkeen Tallinnaan, on aamiaisaika erittäin hektinen, Lehtinen toteaa.

Satamaan saapumisen vuoksi aamiaista tarjoillaan vain kahden tunnin ajan, joten varsinkin kesällä ruuhkaa syntyy usein. Viking Gabriellan matkustajakapasiteetti on 2400 matkustajaa. 

– Keskimäärin meillä on 1000 syöjää näinä aamuina. Valitettavasti ihmisillä on usein sama aikataulu vaikka ravintola aukaistiinkin hyvissä ajoin ennen satamaa.

Ruokailijoita pyydettiin poistumaan

Lukijan havaintojen mukaan uusia ruokailijoita otettiin sisään, vaikka kaikki istumapaikat olivat täynnä. Noin tunnin ajan useampaan otteeseen kuuluneet kuulutukset kehottivat ruokailijoita antamaan mahdollisimman nopeasti tilaa uusille tulijoille. Asiakasmääriä pyritään Lehtisen mukaan kuitenkin kontrolloimaan mahdollisuuksien mukaan.

– Buffetin hovimestari tarkkailee asiakasmääriä ja tarpeen tullen ei päästä hetkellisesti uusia asiakkaita sisään jos istumapaikat on täynnä. Kesällä näin käy lähes joka aamu.

Tulevaisuudessa Viking Gabriella haluaa tarjota asiakkailleen kiireettömämmän ja viihtyisämmän aamiaiskokemuksen.

– Ensi kesää ajatellen yritämme löytää keinon miten porrastaa asiakasmääriä ravintolassa ja näin parantaa palveluntasoa ravintolassa.

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme