Mainos
Mainos

Yhden tuoteryhmän myynti kasvoi Lidlissä jopa 60 prosenttia vuodessa: "Asiakkaat ovat toivoneet"

Luomuelintarvikkeiden myynti Lidlissä kasvoi noin 60 prosenttia ja luomutuotteiden määrä yli kaksinkertaistui vuonna 2016 edellisvuoteen verrattuna, kertoo Lidl.

Vuoden 2016 aikana Lidlissä myytiin yli 100 erilaista luomutuotetta. Vuoteen 2015 verrattuna tuotteiden määrä yli kaksinkertaistui ja myynti kasvoi 60 prosenttia. Vuoden mittaan tuotteiden määrä vaihtelee hedelmien ja vihannesten satokausien mukaan.

– Suosituimpia luomutuotteitamme ovat paistopisteen kotimaiset kaura- ja ruispalat, naudan jauheliha, kananmunat, voi ja kevytmaito sekä banaanit, sitruunat ja omenat, kertoo Lidl Suomen osto-osaston johtaja Thomas Heinrichs.

Luomutuotteiden määrän kasvaminen selittää tuoteryhmän myynnin kasvua. 

– Asiakkaat ovat toivoneet meiltä enemmän luomutuotteita. Olemme laa

jentaneet ja kehittäneet valikoimaa ja se on huomattu, sanoo Heinrichs.

Suomalaiset eivät halua maksaa ekstraa luomusta

Lidlin luomutuotteiden myynti kasvoi vuonna 2016 edellisvuoteen verrattuna niin kaupungeissa kuin pienemmillä paikkakunnilla, mutta suurimmissa kaupungeissa kasvu oli 10 prosenttiyksikköä muuta Suomea voimakkaampaa.

Suomi Syö -tutkimuksen mukaan luomutuotteiden hinnalla on merkittävä rooli kun kuluttajat tekevät ostospäätöksiä. Tutkimuksen mukaan lähes kolme viidestä valitsee luomutuotteen silloin, kun se ei ole paljoa tavanomaista tuotetta kalliimpi. Vain 14 prosenttia kaikista Suomi Syö -kyselyyn vastanneista valitsee luomutuotteen hintaa katsomatta aina kun mahdollista. Näin tekevien osuus oli pienentynyt neljä prosenttiyksikköä kahden vuoden takaiseen tutkimukseen verrattuna.

Lähde: Lidl

***

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme