Mainos
Mainos

Yksinkertainen 500 kilokalorin sääntö takaa laihtumisen: Näin helposti voit polttaa rasvaa

Vain kahtena viikonpäivänä toteutettavaa dieettiä kutsutaan 5:2-dieetiksi. 

Kuulostaa uskomattomalta, mutta jos kahtena päivänä viikossa syö todella niukasti, voi laihtua jopa tehokkaammin kuin vähentämällä kilokaloreita viikon jokaiselta päivältä, kertoo Kunto Plus -lehti.

Näin noudatat 5:2-menetelmää

Viitenä päivänä viikossa

Viitenä päivänä viikosta voit syödä sen verran kuin syöt pitääksesi painosi ennallaan. Jos olet vakiopainossasi pysyen tottunut esimerkiksi pariin palaan tummaa suklaata päivittäin, voit jatkaa suklaan syömistä entiseen tapaan 5 päivänä viikossa.

Näinä viitenä päivänä olisi kuitenkin tärkeää syödä vähintään 600 grammaa hedelmiä ja vihanneksia päivässä. Lisäksi olisi hyvä suosia täysjyvätuotteita ja valita mieluiten vähärasvaisia maitotuotteita ja leikkeleitä.

5:2 dieetin aikana vedenjuontiin kannattaa satsata, mutta sen aikana on sallittu juoda myös teetä ja kahvia. Nestemäisten kaloreiden juomista suositellaan kuitenkin välttelemään.

Paastopäivinä

Alle 500 kilokalorin päivinä tarkoitus on syödä vain kaksi ateriaa: lounas ja illallinen. Nälkää vastaan moni taistelee juomalla erityisen paljon vettä paastopäivinä. 

Kumpikin aterioista saa dieetin mukaan sisältää naisilla enimmillään 250 kcal ja miehillä 300 kcal. Paastopäivät voi valita mielensä mukaan, kunhan ne eivät ole peräkkäisiä päiviä.

MTV julkaisee artikkelin yhteistyössä Kunto Plus -lehden kanssa.

Muita Kunto Plus -lehden artikkeleita:

***


Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme