Mainos
Mainos

Yksittäisen juomaryhmän suosio kasvussa: "Suomalaiset ovat yhä kiinnostuneempia”

Suomalaisten kiinnostus erikoisoluisiin on nousussa, ja tämä näkyy selvästi myös Alkon myyntitilastoissa. 

Vuonna 2014 erikoisoluiden myynti Alkossa kasvoi yli 20 prosenttia ja tämän vuoden ensimmäisellä puoliskolla myynti lisääntyi noin 10 prosentilla.

– Suomalaiset ovat yhä kiinnostuneempia erilaisista mauista, oluttyypeistä ja oluesta ruokajuomana. Alko kasvattaa erikoisoluiden valikoimaansa aktiivisesti, taustoittaa Alkon tuoteryhmäpäällikkö Mika Kauppinen.

Alkossa tarjolla 71 kotimaista pienpanimotuotetta

Alkon noin 200 tuotteen erikoisolutvalikoima on miltei 70 prosenttia oluiden kokonaisvalikoimasta. Oluiden kokonaiskysynnästä ne muodostavat 23 prosenttia. Litramyyntiin nähden valikoima on laaja. Vuonna 2014 Alkon valikoimassa oli noin 290 olutta: kotimaista ja kansainvälistä premiumlageria, runsaasti klasikkotuotteita oluttyypeittäin sekä pienempien tuottajien tuotteita sekä erikoisuuksia. Kotimaisia pienpanimotuotteita oli viime vuonna 71.

Kotimaisten pienpanimo-oluiden osuus oluiden kokonaiskysynnästä on kasvanut viime vuosina ja vuonna 2014 se oli viisi prosenttia.

Lähde: Alko

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme